minimax Skrevet 4. juni 2019 Del Skrevet 4. juni 2019 (endret) Jeg ønsker å reparere en brannmur (med vedovn foran) der deler er avflasset og endte opp med å kjøpe en pakke Hey'di dekorpuss/slemming etter anbefaling i butikken. Men hvordan skal jeg få til den "nuppete" strukturen som er der fra før? Endret 4. juni 2019 av minimax Lenke til kommentar
bas Skrevet 4. juni 2019 Del Skrevet 4. juni 2019 (endret) Ser for meg ut som det bare er benyttet litt tyktflytende maling og en grov malerull. Hvis du ser nærmere på den delen av pipa hvor malinga har flasset av så ser du om det er murpussen eller malinga som har denne strukturen (jeg klarer ikke i se det ut i fra bildene). Endret 4. juni 2019 av bas Lenke til kommentar
minimax Skrevet 4. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2019 Klikk på bildene for å se dem større. Murpussen (den grå) har jo litt "grov struktur", men den hvite overflaten har mer "runde" (ikke så skarpe) nupper. Malerull var en ide jeg kan prøve ut. Takk for tipset. Lenke til kommentar
minimax Skrevet 6. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2019 (endret) Jeg tror du er inne på noe med grov malerull fordi jeg ble anbefalt og kjøpte Jordan sin "murstruktur" grove malerull (18cm). Skal bli spennende å prøve dette ut. Fikk tips om å prøve meg frem med ulike bladinger av Hey'di "sementen" for at det skal kunne påføres og sitte riktig. Endret 6. juni 2019 av minimax Lenke til kommentar
*NORGE* Skrevet 7. juni 2019 Del Skrevet 7. juni 2019 Malingen på bildet er en slik murstrukturmaling som var siste av siste for brannmurer tidlig på 1980-tallet og en maling enhver seriøs malingsprodusent da hadde i utvalget sin (gjerne i to typer, en grovere, og en finere). I dag forhandles den så vidt jeg vet bare av Beckers, så finn en Monter-butikk eller annet sted som selger Beckers' malingsutvalg. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 13. juni 2019 Del Skrevet 13. juni 2019 Jeg tror jeg hadde pusset pipa glatt og malt hele på nytt. Fin måte å ikke bli minnet på det glade 80-tallet... Kanskje malt den med Jotun Minerals maling i en diskret farge. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 13. juni 2019 Del Skrevet 13. juni 2019 Du kan rulle på Hey'di Hvit med en grov rulle. Dersom overflaten blir for nuppete, kan du pusse ned toppene med svært grovt sandpapir. Produktlenke: https://www.heydi.no/prod/1269/no/heydi-hvit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå