Gå til innhold

Peter betalte kontantløst på Rema 1000 – da han sjekket kontoutskriften kom overraskelsen

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke hvorfor du legger skylden på Finanstilsynet. De godkjenner ikke enkeltfunksjonalitet. Et tilsyn fører tilsyn på bakgrunn av et regelverk. De som opererer innen regelverket er ansvarlig for at løsningen de benytter er i tråd med regelverket. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finanstilsynet er da ansvarlig for å føre tilsyn med betalingssystemer i Norge?  Når de ikke fungerer så må tilsynet reagere og komme med et vedtak hvor aktørene enten må trekke produktet fra markedet eller fikse problemet.

Lenke til kommentar

Drømmen om det kontantløse samfunnet ass.

+1

Så enig, så enig.

Bruker kun kontakløst på pendlerkortet da je betaler en fast sum hver måned. Visakort kjører magnetstripe/chip og pinkode. Mobilepay krever innlogging og pinkode.

Jeg kan forhåpentligvis unngå kontaktløse pengeoverføringer et godt stykke tid ennå.

Selv forsøker jeg å bruke mest mulig kontanter, bruke kort så sjeldent som mulig. Ikke fordi jeg er paranoid men av prinsipp siden noen av våre folkevalgte har hintet om at de ønsker å avvikle kontanter som tvungen betalingsmiddel.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...