Gå til innhold

Vi har alle irritert oss over at vi må bytte passord alt for ofte. Nå er det endelig slutt på elendigheten

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-t8fn5F

Hva med "#4711jeggikkenturiskogen" ?

Jeg har prøvd med  "#4711jeggikkenturiskogen1"  "#4711jeggikkenturiskogen2" osv, men det gikk ikke. Derav tallord på slutten. "skogen" "skogto" osv. ble godtatt.

I Windows verden, så er et komplekst passord et som må ha tre av de fire hovedgruppene. Store bokstaver, små bokstaver, tall og spesialtegn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med "#4711jeggikkenturiskogen" ?

Jeg har prøvd med  "#4711jeggikkenturiskogen1"  "#4711jeggikkenturiskogen2" osv, men det gikk ikke. Derav tallord på slutten. "skogen" "skogto" osv. ble godtatt.

I Windows verden, så er et komplekst passord et som må ha tre av de fire hovedgruppene. Store bokstaver, små bokstaver, tall og spesialtegn.

Og når du har 40 - 50 forskjellige steder som skal ha hvert sitt passord, så begynner det å bli ganske håpløst.

Jeg bruker derfor en app på mobilen som lagrer kun lokalt. Der skriver jeg inn de forskjellige innloggingene i et format som dette:

Twitter:

epostadresse / passord

Flipboard

epostadresse / passord

Ebay.com

epostadresse / passord

Sumo

brukernavn / passord

Muligens ikke perfekt, men fungerer sånn noenlunde.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Og når du har 40 - 50 forskjellige steder som skal ha hvert sitt passord, så begynner det å bli ganske håpløst.

Jeg bruker derfor en app på mobilen som lagrer kun lokalt. Der skriver jeg inn de forskjellige innloggingene i et format som dette:

Twitter:

epostadresse / passord

Flipboard

epostadresse / passord

Ebay.com

epostadresse / passord

Sumo

brukernavn / passord

Muligens ikke perfekt, men fungerer sånn noenlunde.

Bruk heller LastPass, så har du en mulighet til å få tilbake passordene, om du mister enheten. Samt at du kan bruke den på alle enhetene du har. Og der er flere fordeler med LastPass.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...