Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst nettverk over 3 punkter.

Anbefalte innlegg

Hei igjen.

Nettverket jeg har planlagt å sette opp er følgende. Men har noen punkter som bekymrer meg.

Hus 1: Buffalo Airstation. Har allerede lokalt nettverk (med dedikert server) som skal kobles opp mot det trådløse nettverket via en Cisco ruter. Skal ha tilgang til bredbånd.

Hus 2: Buffalo Airstation. Lokalt nettverk, som skal ha tilgang til Hus 1 lokalt nettverk. Hus 2 har også en bredbånds tilkobling som skal deles over alle Hus som kobler seg opp trådløst.

Hus 3: Buffalo Airstation. Skal ha tilgang til lokalt nettverk i hus 1 og bredbånd.

Så hovedproblemet mitt består i om disse baseenhetene vil finne hverandre, og om det vil være mulig å skape en bro imellom flere disse nettverkene.

Slik jeg forstår det er det en innebygd mulig for å skape en bro som tilsvarer kabling mellom 2 punkter, men hva gjør man når det kommer 3 punkter inn i det hele.

Til nå har jeg bare hatt erfaring med en basestasjon og 3 pci enheter.

Slik jeg ser for meg dette må løsningen være å sette en basestasjon som "server" og at all trafikken kjøres igjennom den. Hvis det er overhodet mulig på disse basestasjonene?

Vil 2 basestasjoner som kjøres på samme kanal automatisk være tilkoblet hverandre? Siden det er snakk om alle slags former for kryptering og lignende? Ser ikke at dette skulle stemme.

Enkelt og greit så har jeg ikke vært borti noe helt lignende som dette, og ikke har jeg klart å finne noe på forum eller nettet. All hjelp på dette området er motatt med takk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...