Annabella Skrevet 3. juni 2019 Del Skrevet 3. juni 2019 Eg lurte på om noen av dere har noen råd på hva eg bør gjøre. For 3 dager siden var eg veldig kald, og når eg ble varm igjen så startet ringfinger og langeman og prikke. Og detter er veldig vandlig. Men det har dette ikke stoppet. Selv om det har gått 3 dager. Dette synst eg er veldig rart. Eg har ingen skader på handa, ser heilt normal ut. Kan bevege handen heilt normalt. Følser ut som når kroppsdeler sovner eller når bedøvelse som er på vei ut. Så kaldt, prikketete, ømt, dårlig følse i fingere. Hva tro du det er og evt om du hadde gått legen? Takker for svar Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 3. juni 2019 Del Skrevet 3. juni 2019 Det kan være mange årsaker til dette, nerver i klem, nedsatt blodtilførsel osv. Anbefaler en tur til legen. Lenke til kommentar
0laf Skrevet 3. juni 2019 Del Skrevet 3. juni 2019 Spørsmålet er hva du mener med "veldig kald"? Ettersom det ikke er spesielt kaldt ute om dagen, så kan man vel anta at du følte deg veldig kald, ikke faktisk var eksponert for sterk kulde?Har du i tillegg mistet førlighet i hånd eller arm på venstre side, har prikking og ubehag, bør du faktisk oppsøke legevakt snarest, og be om en EKG. Ut i fra brukernavnet er du sannsynligvis kvinne, og symptomene kan være tegn på hjerteproblemer, men også en del annet, men det bør undersøkes snarest. Det er nok liten risiko for at du faktisk har noe som er alvorlig, etter tre dager med dette, men ved slike ubehag bør det undersøkes så snart som mulig, for sikkerhets skyld, ettersom dette er ganske vanlige symptomer for kvinner med hjerteproblemer. Er smerten i høyre arm og/eller hånd, er det mindre sannsynlig at det har noe med hjerte eller blodomløp å gjøre, men du bør fremdeles ringe legen din så snart som mulig dersom det vedvarer. Du kan ringe den lokale legevakten din nå med en gang på 116 117 for å høre hva de mener, og om du bør komme inn for en kontroll. Lenke til kommentar
Annabella Skrevet 3. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2019 Takker for svar. Det eg mente med kaldt. Var eg var på båt tur i høy bølger og var veldig våt når eg kom frem. Så eg frøs for å si det sånn. Takker for råd med å ringe 116 117. Det skal eg gjøre. Lenke til kommentar
Annabella Skrevet 3. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2019 Takker for svar. Det eg mente med kaldt. Var eg var på båt tur i høy bølger og var veldig våt når eg kom frem. Så eg frøs for å si det sånn. Takker for råd med å ringe 116 117. Det skal eg gjøre. Lenke til kommentar
0laf Skrevet 3. juni 2019 Del Skrevet 3. juni 2019 Det eg mente med kaldt. Var eg var på båt tur i høy bølger og var veldig våt når eg kom frem. Så eg frøs for å si det sånn. Dersom du har vært utsatt for kulde slik du beskriver, så er nok det den naturlige årsaken til ubehaget, og det vil trolig gå over. Likevel, har man symptomer som selv i sjeldne tilfeller kan være hjerteproblemer, bør det undersøkes, det tar bare noen minutter med EKG for å være sikker, men det beste er altså å ringe legevakten for å høre hva de mener. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå