BVB09 Skrevet 3. juni 2019 Del Skrevet 3. juni 2019 Vet ikke hvor det er meningen at man skal poste Facebook-tråder. Trenger en ny konto til gruppebruk, med et annet navn. Opprettet en konto som ble sperret fordi den virket mistenkelig. Bør gå greit å opprette en ny konto hvis jeg skaffer meg et nytt mob nr og kun logger inn på en gammel mob som jeg først nullstiller? Slik at kontoen ikke kan kobles til min ordinære bruker (hvis det er årsaken til at den ny kontoen ble sperret. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 3. juni 2019 Del Skrevet 3. juni 2019 (endret) Hvorfor ikke opprette en side til gruppen? https://www.facebook.com/pages/create/?ref_type=pages_you_admin Endret 3. juni 2019 av Slettet-t8fn5F Lenke til kommentar
BVB09 Skrevet 3. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2019 En personlig konto á la "Ole Hansen" som jeg kan joine forskjellige grupper med, som vanlig bruker. Mange tusen medlemmer i disse gruppene,og noen er riv ruskende gale, så frister ikke å skrive med eget navn. Mulig at det å nullstille den gamle telefonen ikke er nok, men at jeg trenger en annen enhet som aldri har blitt brukt til Facebook-formål. Fryktelig mye styr, og potensielt dyrt (hvis jeg for eksempel trenger en ny telefon). Lenke til kommentar
nomore Skrevet 3. juni 2019 Del Skrevet 3. juni 2019 Litt av poenget er jo at dette ikke skal være så lett, så man slipper at folk oppfører seg som drittsekker fordi de er anonyme. Om du ikke kan være aktiv i gruppene under eget navn så bør du strengt tatt vurdere hvor lurt det er å være der i det hele tatt. 4 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 3. juni 2019 Del Skrevet 3. juni 2019 (endret) Nå er det ikke lovt med flere kontoer på Facebook, så du bør være forsiktig med å logge på to forskjellige kontoer med samme app eller browser. Om du oppretter en side, så kan du poste i grupper som side og ikke navn. Om gruppene tillater det da. Endret 3. juni 2019 av Slettet-t8fn5F 1 Lenke til kommentar
0laf Skrevet 3. juni 2019 Del Skrevet 3. juni 2019 Dette er i mot Facebook sitt regelverk, som er årsaken til at de stenger slike kontoer. Du kan kun ha én konto, og den skal være i det navnet du benytter til daglig. https://www.facebook.com/help/112146705538576?ref=ccs Å opprette kontoer med fiktive navn er i utgangspunktet ikke tillatt, men i mange tilfeller virker det som om Facebook ser gjennom fingrene dersom det dreier seg om pseudonymer, altså at du som forfatter eller noe annet benytter et pseudonym i stedet for ditt virkelige navn. "Kallenavn" er også tillatt, men da kun sammen med ditt virkelige navn. Facebook kan be om identifikasjon, slik som pass, førerkort eller lignende, for å bekrefte din identitet. I utgangspunktet burde man holde seg unna hele Facebook, men det er kanskje ikke så lett. 1 Lenke til kommentar
BVB09 Skrevet 3. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2019 Litt av poenget er jo at dette ikke skal være så lett, så man slipper at folk oppfører seg som drittsekker fordi de er anonyme. Om du ikke kan være aktiv i gruppene under eget navn så bør du strengt tatt vurdere hvor lurt det er å være der i det hele tatt. Egentlig ikke noe problem å være medlem, men det er som sagt mange tullinger i gruppene og jeg har blokkert hundrevis (det hjelper naturligvis noe) Lenke til kommentar
BVB09 Skrevet 3. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2019 Nå er det ikke lovt med flere kontoer på Facebook, så du bør være forsiktig med å logge på to forskjellige kontoer med samme app eller browser. Om du oppretter en side, så kan du poste i grupper som side og ikke navn. Om gruppene tillater det da. Spørs om det går, men kan jo teste det ut. Lenke til kommentar
BVB09 Skrevet 3. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2019 (endret) I utgangspunktet burde man holde seg unna hele Facebook, men det er kanskje ikke så lett. Finnes ingen fullgode alternativer. Kunne brukt multisitat. Beklager. Endret 3. juni 2019 av BVB09 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 3. juni 2019 Del Skrevet 3. juni 2019 Spørs om det går, men kan jo teste det ut. Har gjort dette i flere år. Funker fjell. Husk bare å opprett som en litterær skikkelse eller noe slikt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå