clarke133 Skrevet 3. juni 2019 Del Skrevet 3. juni 2019 Hei! Har et par datakomponenter jeg gjerne skulle ha solgt/byttet for andre komponenter. Syntes Finn er svært dårlig da det er mye overprisede varer og mye svindling. Finnes det noe slags subforum her inne på diskusjon.no for kjøp/salg? Har nemlig et Asus Maximus IX code for z270 som jeg gjerne skulle byttet i noe mini ITX for samme socket, evt selge. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 3. juni 2019 Del Skrevet 3. juni 2019 Går jo ann å kontakte selgere på finn og meddele interresse, men samtidig foreslå en annen pris. Er vel de færreste som egentlig kjenner den reélle verdien på det de skal selge, og da er det vel ganske naturlig å "runde opp". 1 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 4. juni 2019 Del Skrevet 4. juni 2019 Hei! Har et par datakomponenter jeg gjerne skulle ha solgt/byttet for andre komponenter. Syntes Finn er svært dårlig da det er mye overprisede varer og mye svindling. Finnes det noe slags subforum her inne på diskusjon.no for kjøp/salg? Har nemlig et Asus Maximus IX code for z270 som jeg gjerne skulle byttet i noe mini ITX for samme socket, evt selge. Tek.no hadde ett bruktmarked, men det ble lagt ned. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 4. juni 2019 Del Skrevet 4. juni 2019 (endret) Tek.no hadde ett bruktmarked, men det ble lagt ned. Og det er forbanna irriterende, fordi jeg har solgt 80% av hardwaren igjennom dette forumet, og det er ikkje lite.... Kaster heller hardware i søpla, enn å selge igjennom finn.no. Endret 4. juni 2019 av Nizzen 2 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 4. juni 2019 Del Skrevet 4. juni 2019 Og det er forbanna irriterende, fordi jeg har solgt 80% av hardwaren igjennom dette forumet, og det er ikkje lite.... Kaster heller hardware i søpla, enn å selge igjennom finn.no. Du får starte en gruppe-PM hvor det foregår kjøp og salg da Det var vel delvis GDPR og delvis VG sitt oppkjøp som drepte bruktmarkedet, men jeg syntes også det er synd, og vi er flere som gjerne skulle hatt ett subforum hvor vi kunne selge/kjøpe hardware. Lenke til kommentar
clarke133 Skrevet 5. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2019 Og det er forbanna irriterende, fordi jeg har solgt 80% av hardwaren igjennom dette forumet, og det er ikkje lite.... Kaster heller hardware i søpla, enn å selge igjennom finn.no. Helt enig, Finn er jo helt ubrukelig. Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 8. juni 2019 Del Skrevet 8. juni 2019 Finnes kjøp/salg grupper spesifikt for data på facebook. Er litt mixed, men opplever dem som stort sett mer seriøse enn finn.no i alle fall. It's something... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 8. juni 2019 Del Skrevet 8. juni 2019 Hepp Jeg har stresset opp folk her i huset for å få til et nytt bruktmarked i forumet, meldt meg på som admin/mod for gruppen men nothing happens... (minst 2 år nå..) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 9. juni 2019 Del Skrevet 9. juni 2019 Finn.no er tragikomisk når det kommer til salg av elektronikk. Prisene folk forventer å få ut av sine gamle maskiner og deler er ofte helt hinsides. Lenke til kommentar
clarke133 Skrevet 9. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2019 Finn.no er tragikomisk når det kommer til salg av elektronikk. Prisene folk forventer å få ut av sine gamle maskiner og deler er ofte helt hinsides. Helt enig. Skulle nesten laget en gruppe som vi her på forumet kunne brukt/moderert for å få solgt/kjøpt hardware til reelle priser. Lenke til kommentar
Emsal Skrevet 9. juni 2019 Del Skrevet 9. juni 2019 Er jo bare å lage en Facebook gruppe for diskusjon.no medlemmer for kjøp og salg av hardware? Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 12. juni 2019 Del Skrevet 12. juni 2019 Finn.no er tragikomisk når det kommer til salg av elektronikk. Prisene folk forventer å få ut av sine gamle maskiner og deler er ofte helt hinsides. Ikke bare det, men de forventer 5 år med support i etterkant også Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 12. juni 2019 Del Skrevet 12. juni 2019 Hepp Jeg har stresset opp folk her i huset for å få til et nytt bruktmarked i forumet, meldt meg på som admin/mod for gruppen men nothing happens... (minst 2 år nå..) Du får mase litt på TSP 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 12. juni 2019 Del Skrevet 12. juni 2019 Kjøp og salg ligger i pipelinen våres, men før vi begynner med utredning, rammeverk og ansvarsbyrde så ønsker vi å ha den tekniske løsningen på plass. 1 Lenke til kommentar
clarke133 Skrevet 12. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2019 Kjøp og salg ligger i pipelinen våres, men før vi begynner med utredning, rammeverk og ansvarsbyrde så ønsker vi å ha den tekniske løsningen på plass. Uuuuh, er det noe tidsestimat? Noen måneder? Flere år til? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 12. juni 2019 Del Skrevet 12. juni 2019 Det var jo veldig lurt å fjerne det gamle bruktmarkedet før det nye er på plass... NOT Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 12. juni 2019 Del Skrevet 12. juni 2019 Uuuuh, er det noe tidsestimat? Noen måneder? Flere år til? Vil ikke plage de stakkars utviklerne våres som er slitne nok som de er, men oppgradering av IPB (forumplattform) er en pågående oppgave. Tidsmessig så vil jeg ikke lage noen lovnader her, men vi snakker nok om måneder og ikke år. Det var jo veldig lurt å fjerne det gamle bruktmarkedet før det nye er på plass... NOT Det er ikke noe vi hadde eller har kontroll over. Bruktmarked.no var i Tek sitt eierskap, og selv da vi var under Tek sitt eie så var det aldri diskutert noe mellom oss ang. bruktmarked, og vi har alltid vært et selvstyrende forum. 2 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 12. juni 2019 Del Skrevet 12. juni 2019 Det var jo veldig lurt å fjerne det gamle bruktmarkedet før det nye er på plass... NOT Tek fjernet forøvrig bruktmarkedet da det var et GDPR mareritt 1 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 12. juni 2019 Del Skrevet 12. juni 2019 Kanskje vi kan starte en gruppe på Facebook, hvor vi må legitimere oss her først. Lenke til kommentar
Handlepose Skrevet 13. juni 2019 Del Skrevet 13. juni 2019 GIVE ME BRUKTMARKED NOW! Utrolig lei av useriøse kjøpere på finn og forventer at de skal få varen for 10 kroner i stedet for 20. Hva skjer med det, prute på en 100 lapp unna listet pris? Frakt tilkommer jo alltid uansett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå