Anterialis Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Hei. Jeg har satt opp .css og gjort slik at linkene har fått en farge i alle tilstander. dvs en standar farge, en lysere farge når musa peker på linken, og "visit" farge osv. Men jeg vil ikke at "visit" fargen skal være den standar fargen. Den skal være lik a:link fargen, altså den fargen som linkene har opprinnelig. Men når jeg gjør dette så blir de jo "visit" linker fordet, bare med samme farge som a:link. Men nå fungerer ikke a:hover fargen. Det er jo fordi at de er "besøkte". Jeg vil ikke ha slike "besøkte" linker. Jeg vil at alle linkene skal (i mitt eksempel) ha disse egenskapene: a:link { text-decoration: none; color: #5e5eae; } a:hover { color: #a5a5d1; } a:active { text-decoration: none; color: #000000 } a:visited { text-decoration: none; color: #5e5eae; } Men jeg vil også at de "besøkte" linkene skal ha den egenskapen at de skifter til en lysere farge når jeg peker på dem, og ikke bare de linkene som ikke er besøkt. Hvordan gjør jeg dette? Takk for alle svar Lenke til kommentar
EC Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Hva skjer om du fjerner a:active? Du trenger vel strengt tatt ikke den attributten? Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Husk at dem skal väre i riktig rekkefolge. a:link a:visited a:hover a:active Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 23. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2003 Fortsatt samma problemet.. det er på hjemmesia min problemet oppstår. Hvis du trykker på feks. bilder, så går du tilbake til startsiden, så peker du på bilder igjen, så kommer ikke deun "over" fargen .. det er irriterende.. prøvde å ta vett active attributten, men fortsatt samma problemet.. andre forslag? Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 23. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2003 Takk funkweb! d funka.. Hold på å skrive mens du la inn, så fikk ikke testa ditt forslag før etter jeg hadde posta.. Men det funka så takk for hjelpen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå