Dubious Skrevet 2. juni 2019 Del Skrevet 2. juni 2019 Har lest at det går an med røykmaskin, men hadde ikke tenkte å bruke så mye penger bare for å finne en liten lekkasje som mest er til bittelitt irritasjon Røyking (Sigarett) er uaktuelt da det som lager røyk må være på innsiden, og jeg på utsiden (Eller omvendt) Eventuelt en annen måte Lenke til kommentar
0laf Skrevet 2. juni 2019 Del Skrevet 2. juni 2019 Du kan benytte ammoniumnitrat eller kaliumnitrat til å lage tykk, forholdsvis uskadelig røyk. Oppskrifter på enkle "røykbomber" finner du på nettet, men dette er kjemikalier, og det er på egen risiko. Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 3. juni 2019 Del Skrevet 3. juni 2019 Spørs vel litt hva du skal bruke det til, og hvor mye røyk du trenger. Du kunne ta et par-tre telys, tenne dem, la dem brenne 5 minutter for å få litt flamme, blåse dem ut og dermed sette dem inn der du trenger dem. Eventuelt flere om gangen om du trenger mer røyk. Men denne røyken er jo ikke helt sunn, da, og kan sikkert skade komponenter og lignende. Ved å ha rommet helt mørkt, og lyse der du tror det kan være lekkasje, burde du vel få se røyken komme ut. Eventuelt gjøre det på den måten, med lys. Ha alt helt mørkt, sette lys inn der du vil se hvor det er lekkasje, og som det kommer lysstråler ut. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 3. juni 2019 Del Skrevet 3. juni 2019 Kva er det du skal fylle med røyk? Eit rør? Kan du ikkje berre bruke ein sigarett som du sjølv foreslår? Sett ein tapebit der du mistenker det er lekkasje, blås sigarettrøyk inn i røret og tett igjen der du blåste inn røyken. Gå ut og riv av tapen for å sjå om du ser/lukter sigarettrøyk. Små røykmaskiner får du kjøpt ned mot 300 kr, du får også leigd røykmaskiner. Eller du kan kjøpe røykpatroner. Dei får du frå alt frå små røykpenner og tabletter som du tenner på til store granatar. Du kan kanskje også bruke damp, f.eks. frå ein vannkoker. Andre alternativ er luktstoff som kan være alt frå å blåse inn litt propangass til stinkbombe frå leikebutikken. Eit tips kan være at du søker på det du vil kontrollere +deteksjonsutstyr. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 3. juni 2019 Del Skrevet 3. juni 2019 Hva slags hull snakkes det om? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 3. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2019 Hardtop på bilen slipper inn vann, usikker på om det er døren eller der overdelen (skapet) møter underdelen (bilen) Lenke til kommentar
0laf Skrevet 3. juni 2019 Del Skrevet 3. juni 2019 Det hjelper kanskje med røyk, ikke vet jeg, men det vanlige er at noen sitter inne i bilen og følger med, mens noen andre benytter hageslangen liberalt på utsiden, for å finne lekkasjen? Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 4. juni 2019 Del Skrevet 4. juni 2019 (endret) Hvis du venter til kvelden og setter et flomlys inne i bilen. Kan du ikke da se hullet fra oversiden? Tenker på lavvoen min. Der har jeg hull som er så små at vann ikke trenger inn, men hullene er allikevel veldig tydelige når du sitter inni med teltet lukket i sollys. Endret 4. juni 2019 av Invader Zim Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 4. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2019 (endret) Det er ikke mørkt på kvelden lengre og jeg mistenker at vannet kommer inn via en åpning som er skjult, nesten som en lydfanger Endret 4. juni 2019 av Dubious Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå