int20h Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Torvalds beviser at SCO tar feil Linus Torvalds valgte to av de 71 filene som SCO mener er "rippet" fra Unix-kildekode og forklarte hvorfor selskapet tar fullstendig feil når de påstår at de har opphavsretten til kildekoden. Torvalds skrev nemlig selv flere av disse rutinene. Les artikkelen her Lenke til kommentar
tmkaldheim Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Bare tulle alt det SCO unix dill dalle Lenke til kommentar
k_drey Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Utdyp deg litt "Kongen på Karmøy", nytter å ikkje bare si noe slikt og vi andre vet ikkje hvorfor du mener slikt. Få høre fra din side om hva som er tull med dette, men ærlig så syns jeg også at dette er bare tull. Grunnen er at de kan ikkje påstå at de har opphavsretten når det ikkje er en gang dem som egentlig har laget kodene. Men også så må de jo ha noe som beviser at dem har opphavsretten. Er jeg på villspor så stopp meg, men syns SCO Unix på tenke litt!! Lenke til kommentar
rlz Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Helt enig med deg k_drey Lenke til kommentar
Kaare Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Altså, den som ikke skjønner hva kongen mener her har ikke fulgt med. _ALT_ og da mener jeg _ALT_ SCO har klart å klemme ut, er bare _TULL_. Og for de som trenger mer utdyping: Les media. Lenke til kommentar
k_drey Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Ærlig talt så hvis noen sier noe så skal vi kunne vite det ut i fra media? Han kan ha helt andre tanker som han har i hodet. Dette kan være tidligere opplevelser eller at han vet ting fra andre forumer eller sider på nettet (annen media også). Alt trenger ikke å komme fra en vinkel, det er hele 360 grader man kan ta fra! Lenke til kommentar
BBernes Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 De kommer ikke langt da siden Novell eier Unix så hjelper det ikke om SCO hadde vunnet i retten . Lenke til kommentar
OeO Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 har ikke uansett sco gitt ut en linux distrubisjon? som open source? Lenke til kommentar
joZa Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 SCO har også gitt ut en linux distro, husker ikke hva den heter i farten. Den ble aldri noen suksess, og fordi denne selvfølgelig også er basert på linux kjernen må man betale lisens for den også. Lenke til kommentar
Scrim Skrevet 24. desember 2003 Del Skrevet 24. desember 2003 SCO har også gitt ut en linux distro, husker ikke hva den heter i farten. Den ble aldri noen suksess, og fordi denne selvfølgelig også er basert på linux kjernen må man betale lisens for den også. Og den heter Caldera Lenke til kommentar
anbar Skrevet 24. desember 2003 Del Skrevet 24. desember 2003 Synes dette er ett tragisk sirkus. Jeg tar dette naermest som et sjakk trekk... Sco poeser paa med beskyldnigner og soksmaal, og intet har med saken aa gjoere... Annet enn aa stille brikkene i en posisjon som gjor dem uslaaelig. Men saa lenge linux leser bevegelsene, vil "angrepet" briste. Og linux bestaa, mye sterkere enn foer... Take them down Linus!!!! eller blir det "status que ante bellum" igjen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå