ThePyro Skrevet 2. juni 2019 Del Skrevet 2. juni 2019 Eg er på jakt etter gaming laptop. Min gamle stasjonær er Win7 og utdatert for lengst! Stasjonær blir knapt brukt siste årene, så nå vil eg heller ha laptop når eg skal ha meg ny...siden eg også reiser litt.. Min noen år gamle Macbook funker heller dårlig til spill og drar på årene den også.. Går mest i Sims 4, SimCity typ spill. Hvilke laptop'er anbefales i dag av dere litt mer erfarne gamere??? Lenke til kommentar
SprengeMobil Skrevet 2. juni 2019 Del Skrevet 2. juni 2019 Har ikke helt peiling på gaming-laptoper, men hva med denne? MSI må jeg si er et bra merke. Har du satt en spesifikk prisgrense på PC'en skal kjøpe? Lenke til kommentar
ThePyro Skrevet 2. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2019 Nei ikkje satt meg noe grense enda, mest interessert i hva som er på markedet av vettug maskiner. Hatt samme stasjonær i 10 års tid nå, men den er minimalt brukt siste årene....så ønsker heller laptop pga reising Lenke til kommentar
ddb2002 Skrevet 2. juni 2019 Del Skrevet 2. juni 2019 (endret) Beklager denne, men kan ikke dy meg Gaming + Laptop, to ord jeg ikke synes burde puttes sammen. Du må regne med å punge ut veldig mye og investere i evt. ekstern kjøling fra laptopstativ, dersom du skal kjøre noe ressurskrevende, og å ha laderen i hele tiden. Da forsvinner poenget litt med laptop, men dersom det er med tanke på å reise rundt så er jo kanskje dette en god løsning, siden den blir mye mer mobil enn en stasjonær løsning. Jeg er også enig i at MSI er et bra merke, men jeg hater alt med overdådig RGB og sånt stæsj. Ville gått for en kraftig arbeidsPC og spilt eldre og spill som ikke krever høy ytelse. Med en f.eks. vanlig laptop kan du jo fint klare helt vanlig casual gaming om du spiller Minecraft, Terraria, Age Of Empires 2, Civilization V o.l. som for øvrig er gode i min bok. Edit: "vanlig" laptop menes ikke billig Lenovo Ideapad til 3000, men at du går ut med mer 6000 minst og har en med i5 minst to kjerner, SSD, 1080p IPS skjerm og helst minst 8GB RAM. Endret 2. juni 2019 av ddb2002 Lenke til kommentar
SprengeMobil Skrevet 2. juni 2019 Del Skrevet 2. juni 2019 Nei ikkje satt meg noe grense enda, mest interessert i hva som er på markedet av vettug maskiner. Hatt samme stasjonær i 10 års tid nå, men den er minimalt brukt siste årene....så ønsker heller laptop pga reising Har ikke du sjekket linken under førsteposten? Lenke til kommentar
ili Skrevet 2. juni 2019 Del Skrevet 2. juni 2019 (endret) Når det kommer til gaming laptop så er hoved komponenten lik som i stasjonær og det er skjermkort. Sim4 har recommended GTX 650 som er et veldig gammelt skjermkort. Det er idag ca like godt som det skjermkortet som er brukt i veldig små og lette laptopper: MX150. Så ville satt det som minimum. Velger du en maskin uten dedikert skjermkort, men bare integrert grafikk som feks intel 620 kan du kanskje spille sim4 på lav grafikk. Skal du ha gaming som kan kjøre litt mer krevende spill så er dette litt informasjon om forrige generasjons kort som fortsatt selges litt av: 1050/1050 ti : low end, men kjører stort sett alle spill, selv om du kanskje må senke grafikken Ca 6000-10 000. 1060: Mest brukte skjermkortet som spiller alt veldig greit. Ca 10 000. 1070: Det jeg har. Spiller alt med god grafikk. Ca 15 000. 1080: Veldig bra, men dyrt. 20 000+. Vil du ha siste generasjon er det ca som over, bare 20 istedenfor 10. Så 2060 istedenfor 1060. Og prisen og effekten går et steg opp. Endret 3. juni 2019 av ili Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 3. juni 2019 Del Skrevet 3. juni 2019 Jeg ville vurdert denne: https://www.prisjakt.no/redirect.php?prisid=2334104049&api_client=1331 ok prosessor, bra skjermkort. Den er veldig stillegående og kjølig, Lenovo er blant de klart beste når det kommer til å lage laptopper med god kjøleløsning\lite støy. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå