Gå til innhold

Piip og heng ved oppstart og andre rariteter

vonGrepa

Anbefalte innlegg

Heisan.

Har et ABIT NF7-S v2 HK som er snaut ett år gammelt.

Har ny psu (samme symptomer med den gamle, byttet av annen grunn)

1.

Noen ganger når jeg starter pc'en så sier det bare Piiiiiiiiiiiiiiiiiip.. da funker ikke power knappen, men jeg får rebootet med reset knappen. Noen ganger må det gjøres et par ganger, men så starter den like lykkelig som før.

Har i løpet av det siste året kun hatt en heng/krasj i windows og det skyldes nok noe helt annet.

2.

Etter at det trådløse tastaturet sluttet å virke og jeg satt tilbake et gammelt med lys som indikerer numlock osv så la jeg merke til at numlock lyset ikke slutter å lyse når jeg skrur av pc'en. Hot-Key start er disablet i BIOS så det er ingen grunn til at keyboardet skal fortsette å få strøm når maskinen er skrudd av..

3.

Noen ganger når jeg tar bak på kabinettet, i nærheten av hovedkortet så virker det som om jeg får et bitte lite støt, omtrent som om jeg har subbet med benene på teppet og tar i en dørklinke.. (har parkett gulv ved pc'en så det er ikke fordi jeg har subbet :-) )

4.

Det er en liten led på hovedkortet som lyser rødt.. jeg finner ikke noe forklaring på denne led'en. Og den synes bare fra insiden av burken. Noen som har NF7-s v2 som kan fortelle om de har en rød led som lyser alltid?

For meg er rødt lys = stop fare/feil/ikke bra/trøbbel osv osv

Noen som har opplevd det samme? Er det hovedkortet som er blåst når det gir strøm til keyboard i avslått tilstand?

Hva med det lille støtet.. har jeg en overleding?? I såfall må det være kortet for jeg hadde det samme med den andre psu'en min..

Hint og tips tas i mot med takk!

vonGrepa - nytt skjermkort i maskin med dum strøm frister ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
4.

Det er en liten led på hovedkortet som lyser rødt.. jeg finner ikke noe forklaring på denne led'en. Og den synes bare fra insiden av burken. Noen som har NF7-s v2 som kan fortelle om de har en rød led som lyser alltid?

For meg er rødt lys = stop fare/feil/ikke bra/trøbbel osv osv

dette er det eneste jeg kan svare på :(

vil tro at den leden signaliserer at det er strøm i hovedkortet og at å røre noe er fy-fy... slår du av psu'en slår det seg sikkert av og da kan du "ta" så mye du vil på det:) slik er det i alle fall på mitt aopen kort...

jeg er ikke sikker på det med overledning, men det kan ikke være bare en ledning som kommer borti bakdelen av kabinettet?

Endret av marsLem
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...