Carl Torvund Skrevet 1. juni 2019 Del Skrevet 1. juni 2019 Min Zafira disel 2010 mod blinker oljelampa og det kommer en høyfrekvent piping fra motoren. Oljenivå sjekket ok. Noen som vet hva dette kan være? Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 1. juni 2019 Del Skrevet 1. juni 2019 Hvilken farge på oljelampa? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. juni 2019 Del Skrevet 1. juni 2019 Hvis det er rød oljelampe så betyr det som regel at oljetrykket er for lavt. Det trenger ikke å bety at det er lite olje. Hvis motoren er regelrett utslitt så kan man få oljelampe selv med nok olje på motoren. Lenke til kommentar
Carl Torvund Skrevet 2. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2019 Takk for ditt svar. Motoren er nok ikke utslitt men kanskje ikke så lurt å kjøre med for lavt oljetrykk? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 2. juni 2019 Del Skrevet 2. juni 2019 Nei, lavt oljetrykk vil gi havari i nesten alle tilfeller Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 2. juni 2019 Del Skrevet 2. juni 2019 Det er såpass kritisk at du må få sjekka oljetrykket ASAP! Dette er hvis det er rød lampe vel og merke. Er det gul lampe er det mer som en advarsel og ikke umiddelbar krise. https://www.youtube.com/watch?v=8f2fcbTh5yw Lenke til kommentar
Cocola Skrevet 2. juni 2019 Del Skrevet 2. juni 2019 (endret) Ikke sikkert det er samme på din bil, men for et par år siden hadde jeg en fiat leiebil og en rød oljelampe begynte å blinke under kjøring. Jeg stoppet motoren så fort som mulig fordi jeg har lært at rød betyr stopp. Sjekket instruksjonsboken og der stod det at rød blinking kun var en serviceintervall påminnelse for oljeskift og jeg kunne trygt kjøre videre uten fare. Les hva som står i instruksjonsboken din om blinkende oljelampe Endret 2. juni 2019 av Cocola Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå