newman221 Skrevet 3. juni 2019 Del Skrevet 3. juni 2019 For å få maksimal vektutnyttelse, og redusere sannsynlighet for å skade baksiden av gipsplaten anbefales det å bruke en slik en:https://www.biltema.no/bygg/festeelementer/spesialskruer/tang-for-skruanker-2000020119 Da unngår man å skru for mye og knuse gipsplata. Da kan man fint henge opp en tv på 30-40kg på veggen uten å bekymre seg for at den faller ned Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 3. juni 2019 Del Skrevet 3. juni 2019 En grei oppsummering fra en produsent av gipsplater: https://www.gyproc.no/oppheng-i-gips 2 Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 3. juni 2019 Del Skrevet 3. juni 2019 Det føler med bruksanvisning på ting som elektrikere etc. skal montere også Ting som folk uten fagbrev ikke har lov til å montere selv Ja, og det står i disse "installed by authorized personell only". Det står det neppe i pakka til Thorsman. 1 Lenke til kommentar
NatroN Skrevet 4. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2019 Skal TV-en henge flatt på veggen eller skal du ha den montert på justerbar arm? Tenkte på Samsung sin No Gap Wallmount, så flatt rett på vegg. Ekspansjonsanker fungerer da fint. De tåler rundt 30kg pr stk, så lenge du borrer pent i plata og bruker ankertang for å trekke sammen ankeret. Med minst 20cm mellom hver av punktene tåler de maks belastning hver seg. Så så lenge du ikke planlegger å bruke veggoppheng med dreibar arm går det helt fint å henge en tv på vegg uten å bygge om så særlig Tror nok det skal gå, da det er 10 monteringshull på den. Samtidig kjenner jeg at jeg er litt redd en TV til den prisen skal dundre i gulvet på enkeltlag gips. Det jeg setter imot veggmontering er at jeg må ha TV-benk for konsoller, lydplanke og dekoder uansett... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå