YoYotama Skrevet 31. mai 2019 Del Skrevet 31. mai 2019 Hei, har prøvd å søkt litt rundt for å finne ut av gode stativhøyttalere til hip hop/rap. Har lett litt rundt, og vurdert blant annet B&W 705 s2. Er ikke så veldig god på lyd, men samtidig som jeg har vurdert Bowers og Wilkins, har jeg også hørt at siden det meste av denne type musikk er amerikansk, bør også høyttalerne være det. Hva tenker dere om dette? Har dere eventuellt noen tips til andre høyttalere? Artister jeg tenker på er da eminem, kendrick lamar, j cole osv. Vil også si beklager om jeg har postet dette i feil undergruppe. Budsjettet mitt er på 10 000 kr(blir å kjøpe brukt) Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 31. mai 2019 Del Skrevet 31. mai 2019 Høyttalere er bare ett ledd i kjeden. Hva skal du benytte som lydkilde og forsterker? Hvordan er rommet du skal ha høyttalerene? Lenke til kommentar
YoYotama Skrevet 31. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2019 Cambridge Azur 740a er forsterkeren jeg skal bruke, lydkilden er jeg litt usikker på enda. Rommet blir mellomstort, som en liten stue Lenke til kommentar
Pop Skrevet 1. juni 2019 Del Skrevet 1. juni 2019 Hørte den nye 7-serien til B&W i fjor, og det var slett ikke ille det som ble servert. Vil dette er gode allround-høyttalere, hiphop burde ikke være noe problem, men de vil også spille det meste annet med glans. Går nok greit med den forsterkeren, den spiller meget bra til prisen. Men du vil antakelig kunne få enda mer ut av høyttalerne den dagen du gir dem enda mer krefter. Tips til plassering i rommet finner du mye av på nett, prøv gjerne hifi-sentralen. 1 Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 4. juni 2019 Del Skrevet 4. juni 2019 Vil vel si at både B&W og Cambridge begge har typisk britisk lyd, som ligger mot det nøytrale, som noen nok vil kalle kjedelig. For å gjengi typisk HipHop musikk, så må det normalt litt bass til, og det kan være litt utfordring med stativhøyttalere, så lenge de ikke er nokså store, og har godt med kraft bak seg. B&W 705 går ned til 50Hz, som er ok, men ikke veldig dypt, og har kun 88 dB i effektivitet, som gjør at de krever litt forsterkerkraft. Mulig du også vil slite litt med å finne 705 S2 brukt, da jeg tror de er veldig nye på markedet. Det eneste jeg har av erfaring med Cambridge, er en CD spiller som var ekstremt kjedelig lyd på, og når jeg byttet til en Denon CD-spiller til samme pris, så ble det litt mer moro lyd, og bass området kom tilbake. (Underlig nok når begge kjørte digitalt til samme forsterker og høyttalere). 1 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 4. juni 2019 Del Skrevet 4. juni 2019 jeg sikler litt på B&W 705 S2 selv. Digger lyden i de. 1 Lenke til kommentar
fleksnes radio amatør Skrevet 5. juni 2019 Del Skrevet 5. juni 2019 (endret) jeg hørte på b&w 801 med 15" element det er god lyd for hip hopp , men de går lett i stykker, da det ikke er 3 forsterker en til hvert element. så må en tenke at en er fattig å gå for ett student anlegg men det fungerte musikk messe lilletrøm hallen B&W 605 S2 er bra lyd som en blir imponert over med forsterker i høytaler. God mellom tone så tror jeg b&w 603 er bra med rotel forsterker , modifiserer inlegg med type forsterer - proscessor - sterio effekt forsterker rotel 920 ax rotel 930 ax effect forsterker vet jeg ikke 100w sterio det ble feil -> rotel-rb-971 Endret 5. juni 2019 av Freedom CG 1 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 5. juni 2019 Del Skrevet 5. juni 2019 B&W er generelt veldig greie høyttalere. De kan være ganske tungdrevne så de trenger en anstendig forsterker for å yte det de er god for. Trenger jo ikke være helt Dynamic Precision da men gjerne noe med litt overskudd. 1 Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 5. juni 2019 Del Skrevet 5. juni 2019 Kan jo sjekke ut aktive høyttalere. Vurderer selv Yamaha HS8. Hørte litt på de og de trykker bra. 1 Lenke til kommentar
fleksnes radio amatør Skrevet 5. juni 2019 Del Skrevet 5. juni 2019 -Rotel RC-971 -2 stk Rotel RB-850 det er vell fattigmans highend tror det holder med en effekt forsterker 2 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 5. juni 2019 Del Skrevet 5. juni 2019 i stykker, da det ikke er 3 forsterker en til hvert element. så må en tenke at en er fattig første gangen jeg har hørt en må ha en forsterker til hvert element i en høyttaler. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 5. juni 2019 Del Skrevet 5. juni 2019 Highend er det nok uansett ikke, men det er hifi. Og Rotel har alltid levert meget gode produkter i forhold til pris. Fokus på lydkvalitet fremfor masse dillefunksjoner som man sjelden trenger. Lenke til kommentar
fleksnes radio amatør Skrevet 6. juni 2019 Del Skrevet 6. juni 2019 første gangen jeg har hørt en må ha en forsterker til hvert element i en høyttaler. det går sikkert an å bruker 2 forterkere en på 380w og en på 120w 380w veier 50kg, å er litt for mye for tweeteren på toppen så en rotel 1090 og en litt mindre Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 6. juni 2019 Del Skrevet 6. juni 2019 første gangen jeg har hørt en må ha en forsterker til hvert element i en høyttaler. Han tenker nok på bi-amping/tri-amping. Ikke særlig uvanlig, bare fjerne terminal-skinnen på baksiden av høytaleren og kobler hver forsterker til hvert terminal-par. Fint for å få inn mer effekt og kan gi bedre lydkvalitet. Her beholdes funksjonen til de innebygde delefilterne til høytaleren. Ellers kan du forbikoble de interne delefilterne og gå for aktiv deling. Justerbare delefrekvenser med bratthet og separat forsterker for hvert element. Dette bruker jeg i bilen. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 6. juni 2019 Del Skrevet 6. juni 2019 Han tenker nok på bi-amping/tri-amping. Ikke særlig uvanlig, bare fjerne terminal-skinnen på baksiden av høytaleren og kobler hver forsterker til hvert terminal-par. Fint for å få inn mer effekt og kan gi bedre lydkvalitet. Her beholdes funksjonen til de innebygde delefilterne til høytaleren. Jeg biamper høyttalere hjemme så jeg kjenner til konseptet men synes "Freedom CG" formulerer seg litt tungvindt. Selv om mange gjør det for å få litt bedre lyd er det ikke noe krav for å få ting til å funke. Lenke til kommentar
fleksnes radio amatør Skrevet 6. juni 2019 Del Skrevet 6. juni 2019 (endret) --- anlegg som russ har er ikke så dårlig, så får en nøye seg med ett tach H300 anlegg med md cd radio power yamaha er sikkert bra Endret 6. juni 2019 av Freedom CG Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 7. juni 2019 Del Skrevet 7. juni 2019 Kan jo sjekke ut aktive høyttalere. Vurderer selv Yamaha HS8. Hørte litt på de og de trykker bra. HS8 er jo studiomonitorer. Ikke veldig egnet i et "vanlig" stereooppsett. Er du på jakt etter aktive høyttalere til vanlig bruk finnes det mange bedre alternativer. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 8. juni 2019 Del Skrevet 8. juni 2019 De fleste monitorer er designet for nærbruk, men du får ikke bot for å bruke dem som stue-/bokhylle-/stativhøyttaler Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 4. juli 2019 Del Skrevet 4. juli 2019 (endret) På hip hop trenger du dynamiske lettdrevne høytalere.. Bw til dette koster flesk både til effekt og høyttalere.. Ville heller prøvd Klipsch gulvhøytalere, og en forsterker som har pre out til subwoofer, og feks Xtz sub. Mange skryter av de rimelige Argon sub, får 15 tommer til lav pris. Endret 4. juli 2019 av Gouldfan Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 4. juli 2019 Del Skrevet 4. juli 2019 Cambridge og Denon er bra, men mer hifi orientert og særlig Denon er veldig nøytral. Ville heller brukt bluesound eller en av nye nad multi funksjon amp med Dac. Hip hop skjer det noe nytt hele tiden, og da må man ha bra streamings muligheter i tillegg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå