AfterGlow Skrevet 31. mai 2019 Del Skrevet 31. mai 2019 Nå kan iPhone- og Android-eiere i Norge overføre regneark fra papir inn i Excel ved å ta et bilde av det Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 31. mai 2019 Del Skrevet 31. mai 2019 Får man med formler også . 1 Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 31. mai 2019 Del Skrevet 31. mai 2019 Jeg visste de kom til å kalle dette for noe innenfor kunstig intelligens. Tør jeg nevne at slik teknologi har eksistert i flere tiår (OCR) og har vært standardutstyr på scannere siden 80-tallet? Eneste som gjøres her er å vanne ut AI-begrepet. 6 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 31. mai 2019 Del Skrevet 31. mai 2019 (endret) Jeg visste de kom til å kalle dette for noe innenfor kunstig intelligens. Tør jeg nevne at slik teknologi har eksistert i flere tiår (OCR) og har vært standardutstyr på scannere siden 80-tallet? Eneste som gjøres her er å vanne ut AI-begrepet. Jepp. Kunstig er det og kunstig kommer intelligensen til å fremdeles være. Den dagen man kan ta et bilde av et regneark og AI kan finne ut hvilke formler som ligger i cellene, da snakker vi om kunstig intelligens. OCR har vært på markedet i over 20 år. Omnipage var blant de første programmene. Får håpe dette kommer inn i Office Lens. Ta et bilde og lagre det som excel-fil. Endret 31. mai 2019 av Slettet-t8fn5F 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 31. mai 2019 Del Skrevet 31. mai 2019 Fin og enkel måte å generere excel lister. That’s it. Lenke til kommentar
asshole Skrevet 1. juni 2019 Del Skrevet 1. juni 2019 tvilsomt om dette er maskinlæring per def. "gi nyttige svar i tilfeller den ikke har sett før." (wiki) Lenke til kommentar
Gravitass Skrevet 1. juni 2019 Del Skrevet 1. juni 2019 Hvorfor skriver Digi om denne funksjonen som om at det faktisk går an å bruke den i dag? Dette er fortsatt en betafunksjon med ukjent lanseringsdato (ihvertfall på android). Lenke til kommentar
Sandormen Skrevet 2. juni 2019 Del Skrevet 2. juni 2019 *Host* Ja, ikke et ord om formatteringen ? Dette må være kjempefint for kopipasta-generasjonen som nekter konsekvent å gjøre korrekturlesing. Å gjennomgå tallene og sikre at formler fungerer etter hensikten vil neppe føles hensiktsmessig. ? Lenke til kommentar
G0RJS955 Skrevet 3. juni 2019 Del Skrevet 3. juni 2019 Tør jeg nevne at slik teknologi har eksistert i flere tiår (OCR) og har vært standardutstyr på scannere siden 80-tallet? Eneste som gjøres her er å vanne ut AI-begrepet. Enig. Min gamle P1i fra 2007 hadde OCF for visittkort der den gjettet ganske godt på hva som var personnavn, bedriftsnavn, tittel med mer, og la det stort sett riktig inn i adresselisten. Det er 12 år siden, og den gang kalte man det ikke AI. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå