Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

NAV - Sosialhjelp godkjent 28 Mai - Når kommer pengene?

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier, fikk godkjent sosialhjelp fra NAV den 28 Mai, men fremdeles ikke fått noe inn på kontoen, hvor lang tid bruker NAV fra de godkjenner en søknad til de utbetaler? De sa den 28 Mai at jeg vil få pengene inn på kontoen samme dag, men det skjedde jo ikke :p

Under "dine utbetalinger" på NAV sin hjemmeside så står det bare:

Du har ingen utbetalinger

Vi har ikke registrert noen utbetalinger til deg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sosialhjelp er vanlegvis hastesaker. Sidna du fekk beskjed om at utbetalinga skulle skje same dag og du enda ikkje har motteke penane så bør du ringe i dag før kontortida er over for å etterspørre.

Det kan ta litt tid å få pengane gjennom banken, og sidan det var helligdag i går så har banken berre hatt onsdagen og denne halvdelen av fredagen på seg å overføre pengane. Men for din del så er det greit å i det minste få bekrefta om NAV har godkjent søknaden eller ikkje.

Då kan du også få registrert eventuelt behov for nødhjelp dersom du treng dette.

Lenke til kommentar

Sosialhjelp er vanlegvis hastesaker. Sidna du fekk beskjed om at utbetalinga skulle skje same dag og du enda ikkje har motteke penane så bør du ringe i dag før kontortida er over for å etterspørre.

Det kan ta litt tid å få pengane gjennom banken, og sidan det var helligdag i går så har banken berre hatt onsdagen og denne halvdelen av fredagen på seg å overføre pengane. Men for din del så er det greit å i det minste få bekrefta om NAV har godkjent søknaden eller ikkje.

Då kan du også få registrert eventuelt behov for nødhjelp dersom du treng dette.

Takk for svar. Jo jeg skulle gjerne ringt, men har ikke noe på mobilen og ringe for. Men jeg fikk et dokument på Altinn i dag som sier at jeg fikk det godkjent 28 Mai, og står i dokumentet at utbetaling for Mai er 24.05.2019 (24 ja).

Står jo at: Du er innvilget økonomisk stønad til livsopphold og husleie.

Så har fått det godkjent.

Godkjent av: Etternavn, Navn

Dato: 28.05.2019 vedtaksberettiget

Dette dokumentet er elektronisk godkjent og sendes uten signatur

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Har de ikke kommet på kontoen ennå så kommer de mest sansynlig på Mandag

Når de sier at det skal være på kontoen 28 så skal det ikke ta en uke.. 

TS: ta kontakt med NAV på mandag. De bør ha en god grunn for at det tar såpass tid.

Eventuelt har du oppgitt feil konto nr. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...