Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Flytter på meg uten å merke det

Anbefalte innlegg

Sliter med et problem at jeg en sjelden gang flytter på meg uten å merke det. 

Et eksempel er at jeg for rundt to uker siden bare satt koste meg foran PCn også plutselig var jeg på utsiden av den lokale bunnpris butikken med en handlepose med et rart utvalg av varer. Blandt annet en del godteri, papptallerkner og et glass med oliven. Jeg gikk hjem og fortsatt dagen som om ingen ting hadde skjedd og tenkte ikke noe mer på det før dagen etter da jeg fant ut at kortet mitt var sperret etter at noen hadde tastet feil pin 3 ganger og går ut i fra at det er meg som har gjort det. 

Liknende hendelser har skjedd en del ganger, men det er første gang jeg har handlet uten å vite det. Har endt opp på rare plasser før som fotballbaner eller ute i skogen midt på natten, men det skjer sjeldenere enn en gang i året. Det skjer litt oftere at jeg flytter meg rundt i huset uten å merke det. Sånn plutselig så merker jeg at jeg er på loftet, mens jeg så på tv for et øyeblikk siden.

Jeg vet ikke om jeg går i søvne, men jeg har aldri lagt meg for å sove og våknet et annet sted enn i senga så jeg vet ikke hva det her kan være. Jeg bestilte helsekontroll hos en lege og tok noen blodprøver, men resultatene på dem var helt fine. Så jeg er helt blank, det hadde vært fint med noen forslag på hva det her kan være. 

Anonymous poster hash: 60c18...695
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, jeg synes det var for rart til å si til legen. Han kan jo tenke at jeg er snål. 

...

Dra tilbake til legen, ikke prøv å finne ut via webMD eller google.

Endret av Sampson
Lenke til kommentar

Ville bedt legen om henvisning til en CT scan,

hukommelsestap er noe legen din absolutt burde ta alvorlig,

gjør ikke vedkommende det, da bytter man fastlege!

Vedkommende burde til EEG. Det var en sak i avisen om en person som opplevde noe lignende, og var til 8 forskjellige leger, før de fant ut at det var epilepsi.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har dere lest om han som trodde husverten brøyt seg inn i leiligheten og la igjen rare beskjeder på post-its? Det viste seg å være han selv, bare at han glemte det som en reaksjon av karbonmonoksid-forgiftning inni leiligheten.

Veldig far fetched. Men kan det være en mulighet? Har du mye hodepine?  :shrug:

Endret av Jokerjævel
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har dere lest om han som trodde husverten brøyt seg inn i leiligheten og la igjen rare beskjeder på post-its? Det viste seg å være han selv, bare at han glemte det som en reaksjon av karbonmonoksid-forgiftning inni leiligheten.

Veldig far fetched. Men kan det være en mulighet? Har du mye hodepine? :shrug:

Klassisk reddit det der.

Anonymous poster hash: efee7...af8

Lenke til kommentar

Nei, jeg synes det var for rart til å si til legen. Han kan jo tenke at jeg er snål.

Dette er veldig, veldig viktig at du forteller legen asap zulu. Det kan være alt fra psykose til hjernesvulst.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er _veldig_ viktig at du forteller til legen. Hvis du kan så slå på sporing på telefonen din sånn at du kan se hvor du har gått og når. Skriv gjerne en dagbok som inneholder stort og smått. Her kan ikke legen få for mye informasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...