Gå til innhold

"Prøv Telia i 2 mnd"

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Ser Telia tilbyr 2mnd prøvetid på abo ,og er man ikke fornøyd får man pengene tilbake. Betyr det at jeg kan bestille Telia, bruke det i 2 mnd og deretter kreve pengene tilbake?

Ja, men du må betale overforbruk, evt. 800-nummer og slike ting.

Telenor har samme tilbud!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Er det noen som vet om dette gjelder pr. mobilnummer eller pr. kunde?
Jeg vet dette praktiseres litt forskjellig hos operatørene.

Lenke til kommentar

Telia nevnte til meg at det var per kunde men at om du bestilte med ulike numre så var det vanskelig for de å oppdage det utenom med manuell sjekk da de oppretter ulike kundenumre når du bestiller online. Om du bestiller i butikk så ser vanligvis den som jobber der at du har et kundenummer fra før som nylig har vært i bruk og kobler det nye nummeret ditt mot det eksisterende kundenummerert, noe som potensielt kan føre til at de enklere oppdager at du har fått kreditert abonnement flere ganger. Jeg benyttet meg av pengene tilbake en gang rundt juletider og fikk igjen pengene uten problemer og er tilbake som Telia-kunde i dag med samme nummer.

Når det gjelder prøvekjøp alá det OneCall driver med så har jeg hatt det to ganger hos dem med ulike numre innen en 6 mnd lang periode så de oppdager det åpenbart ikke så lenge du ikke bruker samme nummer. Jeg har også testet Ice sitt prøvekjøp to ganger, med to ulike numre og begge gangene gikk fint uten innsigelser selv om det skjedde innenfor en periode på 6 måneder. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Flott at det er personer som virkelig går inn for å misbruke ordningen. :)

Samme som de som kjøper varer på Elkjøp/Power/Komplett og leverer det inn etter 30/50/60 dager bare fordi de kan, så kjøper de på nytt igjen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, jeg syntes ikke det er å misbruke en ordning å se hvordan de ulike operatørene utvikler seg over tid. Ice var interessant å teste pga de muligens var eneste operatør med grunnleggende dekning ved hytten vår langt innpå Hardangervidden men det viste seg å ikke stemme, så da var 99 kroner for å teste det verdt pengene. OneCall har jeg prøvd to ganger, ene gangen på nytt når de endelig fikk 4G Tale etter å ha manglet det i åresvis. Da jeg prøvde de første gangen uten dette så innså jeg at jeg ikke kunne leve uten 4G Tale eller Wifi Tale, som er en av grunnene til at jeg byttet bort fra ChiliMobil sitt Fridata da de kom med det i fjor vår.

Telia valgte jeg bort i vinter grunnet at jeg ønsket Telenor-dekning og at de tilbød pengene tilbake etter noen ukers bruk er ikke noe jeg har dårlig samvittighet for å benytte meg av. Gikk til Komplett Mobil som jeg var godt fornøyd med, så ble de kjøpt opp av Ice og da kastet jeg inn håndkleet og valgte Telenor-abonnement via arbeidsgiver med 10 GB data som eSim i iPhonen. Siden jeg i perioder bruker en del mer data enn 10 GB så ble det Telia X til ren databruk i iPhonen og flere ekstra simkort spredt utover rutere i hyttene våre og gården vi kjøpte nylig.

For min del er artig å prøve nye operatører og tilbud, jeg liker heller ikke betale fullpris eller å ha bindingstid og du får ofte bedre priser om du presser litt hos enkelte operatører og en rimelig vei inn som kunde er disse prøvekjøp-løsningene.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...