Gjest Slettet+2534 Skrevet 31. mai 2019 Del Skrevet 31. mai 2019 Jeg vurderer å kjøpe en Hyundai Ioniq men trenger råd fra noen som kan: bør jeg kjøpe første generasjonen med 28KW batteri, eller er det smartere å vente på neste versjon med 38,3KW batteri? Har ikke funnet så mye info på når den nye versjonen kommer. Noen som vet? Lenke til kommentar
onkel_jon Skrevet 31. mai 2019 Del Skrevet 31. mai 2019 Vil si er bedre å vente hvis du kan, i tillegg til større batteri så får du app støtte samt at bilen er tilkoblet på nett. Tror den nye kommer til høsten man kan fort drøye til rett før jul og http://hyundai-motor-norway-as.mynewsdesk.com/pressreleases/verdensnyhet-dette-er-nye-hyundai-ioniq-electric-2866866 Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 31. mai 2019 Del Skrevet 31. mai 2019 Hvor lang rekkevidde trenger du? Gamle Ioniq greier fint 20 mil+ sommerstid og 15-20 vinterstid. Nye Ioniq skal vell få støtte for app tror jeg, 5-10 mil lengre reel rekkevidde og litt bedre ytelser. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 31. mai 2019 Del Skrevet 31. mai 2019 (endret) Takk for svar. Bilen vil hovedsaklig brukes til bykjøring, og da mest til-fra jobb. Men vil nok også bli å ta en og annen harrytur, så da bør man jo komme seg dit uten å få stopp på veien. Tror nok det da er lurt å gå for den nye versjonen ser det ut som, men vil helst ha den før nyttår for å slippe å betale ny årsavgift på min gamle fossilbil. Endret 31. mai 2019 av Slettet+2534 Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 31. mai 2019 Del Skrevet 31. mai 2019 "Årsavgiften" heter i dag trafikkforsikringavgift, og kr 235 blir betalt til staten hver måned via forsikringen din. Når du sier opp forsikringen for den gamle fossilbilen opphører trafikkforsikringavgiften også. Avregistrerer du fossilbilen i november så sparer du kr 470 fremfor å avregistrere den i januar. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534 Skrevet 31. mai 2019 Del Skrevet 31. mai 2019 "Årsavgiften" heter i dag trafikkforsikringavgift, og kr 235 blir betalt til staten hver måned via forsikringen din. Når du sier opp forsikringen for den gamle fossilbilen opphører trafikkforsikringavgiften også. Avregistrerer du fossilbilen i november så sparer du kr 470 fremfor å avregistrere den i januar. Aha, jamen da gjør det jo ingenting om jeg venter til over nyttår med å kjøpe ny bil. Takk for oppklaringen. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 1. juni 2019 Del Skrevet 1. juni 2019 (endret) Du kan også levere inn skiltene for en periode og ikke betale forsikring/trafikkforsikringsavgift i den perioden, og når du trenger bil igjen kan du betale og hente skiltene hos biltilsynet såfremt det ikke er behov for PKK eller mangellapp på bilen. Så du kan i teorien beholde din fossile bil og levere inn skiltene når du ikke bruker den og hente skiltene når du har behov for bil til langtur/henger, aberet er at står bilen lenge ubrukt så ruster bremser, understell, etc. Endret 1. juni 2019 av Nautica Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå