Gå til innhold

Hyunidai Ioniq - bør jeg vente på facelift-versjonen

Gjest Slettet+2534

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+2534

Jeg vurderer å kjøpe en Hyundai Ioniq men trenger råd fra noen som kan: bør jeg kjøpe første generasjonen med 28KW batteri, eller er det smartere å vente på neste versjon med 38,3KW batteri?

Har ikke funnet så mye info på når den nye versjonen kommer. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+2534

Takk for svar. Bilen vil hovedsaklig brukes til bykjøring, og da mest til-fra jobb. Men vil nok også bli å ta en og annen harrytur, så da bør man jo komme seg dit uten å få stopp på veien.

Tror nok det da er lurt å gå for den nye versjonen ser det ut som, men vil helst ha den før nyttår for å slippe å betale ny årsavgift på min gamle fossilbil.

Endret av Slettet+2534
Lenke til kommentar

"Årsavgiften" heter i dag trafikkforsikringavgift, og kr 235 blir betalt til staten hver måned via forsikringen din. Når du sier opp forsikringen for den gamle fossilbilen opphører trafikkforsikringavgiften også.

Avregistrerer du fossilbilen i november så sparer du kr 470 fremfor å avregistrere den i januar.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

"Årsavgiften" heter i dag trafikkforsikringavgift, og kr 235 blir betalt til staten hver måned via forsikringen din. Når du sier opp forsikringen for den gamle fossilbilen opphører trafikkforsikringavgiften også.

Avregistrerer du fossilbilen i november så sparer du kr 470 fremfor å avregistrere den i januar.

Aha, jamen da gjør det jo ingenting om jeg venter til over nyttår med å kjøpe ny bil. Takk for oppklaringen.

Lenke til kommentar

Du kan også levere inn skiltene for en periode og ikke betale forsikring/trafikkforsikringsavgift i den perioden, og når du trenger bil igjen kan du betale og hente skiltene hos biltilsynet såfremt det ikke er behov for PKK eller mangellapp på bilen.

Så du kan i teorien beholde din fossile bil og levere inn skiltene når du ikke bruker den og hente skiltene når du har behov for bil til langtur/henger, aberet er at står bilen lenge ubrukt så ruster bremser, understell, etc.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...