Gå til innhold

Valget mellom Telenor og Get kabeltv/bredbånd

Anbefalte innlegg

Vi skal inngå ny kollektiv avtale på tv og bredbånd. Det står mellom Telenor og Get. Get leverer med den nye Get box, som kjører android, mens vi fra før har T-we box fra 2013 som Telenor ønsker å fortsette å levere på. Telenor sin nyeste boks, T-we box 2 er foreløpig ikke en del av avtalen.

Er det noen som har prøvd Telenor sin T-we box 2? Hvis jeg forstår riktig så er dette fremdeles ikke en android-boks men samme opplegg som boksene fra 2013, bare med litt mer futt og mulighet for 4k.

Noen som har innspill til hva vi bør velge? Hvis noen har prøvd Telenor sin T-we box 2 eller Get sin nye android-boks så hører jeg gjerne fra dere om hva dere syns.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja Telenor har planer for ny software både for T-we box og T-we box 2. Disse skal fungere om hverandre i "den nye plattformen". Men de hevder det ikke er noen grunn til å oppgradere fra den gamle til den nye, for de vil ha samme muligheter (bortsett fra 4k og talesøk). Og med en boks fra 2013 så sier min erfaring at dette er mildt sagt bakstreverske greier. Enten vil det forstatt være et fullstendig tekst og listebasert grensesnitt ala text-tv med finere font, eller så vil det være et mer moderne grensesnitt på maskinvare som ikke er i stand til å drive det, som vil si forsinkelser og venting i hode og rævva. Det går allerede sakte i dag når du beveger deg utenfor lineær-tv på T-we box.

Endret av bo1e
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har T-we-box2, og den er ikke så ille. Den er noe mindre enn den gamle T-we-boksen, og utvikler noe mindre varme. 

Menyene er ganske raske, men å spole er treigt og hakker akkurat som gamle boksen. Har også testet Getboks2, og den er kjempeliten og søt. Spoling er superraskt, samme med "start-sending-på-nytt"-funksjonen. Alt går glatt og perfekt. 

Men den hadde myyyye bugs og feil, men det var en tidlig beta-fase. 

Håper virkelig Telenor gjør noe med operativsystemet, for det er modent for en oppgradering. Og det er stadig en irritasjon at Telenor ikke starter avspilling når sendingen starter, men 1-2 minutter i forkant, slik at all reklame henger med og må spoles over. Og når det hakker og hopper går man fort glipp av de første 20 sekundene av sendingen hvis man da ikke gidder å bruke 20 sekunder på å spole tilbake... 

Lenke til kommentar

T-we box 2 er jo ny i år, så jeg vil tro det er mer futt i den enn i den gamle. Problemet er jo at disse to skal leve om hverandre, og det skal ikke være forskjell på tilgjengelige tjenester mellom de. Jeg kan ikke fatte annet enn at en boks fra 2013 må sette en del begrensninger for hva som er mulig å levere av moderne tjenester i dag. Bare det at de tror de kan få til noe som er godt nok i dag med en 6-7 år gammel boks er litt uforståelig for meg. Det nye t-we-opplegget skal komme mot slutten av året forsto jeg. Operativsystemet er virkelig modent for utskiftning ja. Det er så simpelt som det går an å få det. Og i tillegg er det tregt, på t-we box ihvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...