Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Om kredittsjekk

xrays

Anbefalte innlegg

Man får jo gjenpart av brev ved kredittsjekk hos Bisnode.com, så nå fikk jeg nettopp et slikt brev, men ble litt overrasket at det er fra 2015 2016 og 2017 da fikk det i september i fjor også. Trodde det skulle stå 16, 17 og -18 nå. Noen som vet når tallene blir endret?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er fra 2015, 2016 og 2017, kredittsjekken?
Jeg tipper på at du kanskje mener ligningstallene? 

Ligningen for de aller fleste blir ikke oppgjort før tidligst slutten av juni, det som foreligger er en foreløpig beregning, som neppe benyttes i kredittsjekk. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tipper på at du kanskje mener ligningstallene? 

Ligningen for de aller fleste blir ikke oppgjort før tidligst slutten av juni, det som foreligger er en foreløpig beregning, som neppe benyttes i kredittsjekk. 

Ja det var nok ligningstallene jeg tenkte på. Da blir det sikkert endret etter juni?

Lenke til kommentar

Jeg tipper på at du kanskje mener ligningstallene?

Får alltid gjenpartsbrev når jeg hsr søkt om lån i en bank. Så nå kom likning for 2015 til et par tre banker. Hadde er hakk mindre inntekt i 2015. Så om jeg søker på nytt i august, er det noen som vet om banken vil innhente på ny? Skulle helst hatt like tall på de 3 årene når jeg søker om lån. Endret av xrays
Lenke til kommentar

Får alltid gjenpartsbrev når jeg hsr søkt om lån i en bank. Så nå kom likning for 2015 til et par tre banker. Hadde er hakk mindre inntekt i 2015. Så om jeg søker på nytt i august, er det noen som vet om banken vil innhente på ny? Skulle helst hatt like tall på de 3 årene når jeg søker om lån.

De bryr seg egentlig lite om historiske tall med mindre det er spesielle forhold som f.eks. bonus som ikke står i arbeidskontrakt. Da kan du vise til en stabil bonus/overtid og muligens få godskrevet denne. Det de er interessert i er fastlønn og hva du tjener fremover. De vil aller helst se det aller nyeste da gamle tall er mindre pålitelige.

Endret av Nimrad
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...