Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Min Netgear Nighthawk router gjør plutselig nettet veldig tregt. Løses ved å reboote routeren, men problemer kommer tilbake.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hver tilkobling du har på nettet bruker litt minne. Bruksmøsnteret i dag er annerledes enn for noen år siden, så det er ikke uvanlig at eldre routere konker periodisk slik som du beskriver.

Litt rart om ikke en router til 2000 kr skal håndtere dette.

Lenke til kommentar

AdvancedTomato Custom firmware er støttet på R7000.

Min router med samme chipset og denne firmware har i alle fall ikke noe minnelekasje av betydning og har knapt rørt den på månedsvis. Dønn stabilt.

https://advancedtomato.com/downloads/router/r7000

Edit: Ser ut til å være vesentlige hardware-forskjeller melllom R7000 og R7000P, så mulig dette ikke vil fungere (bootloop). Vær i alle fall helt sikker før du flasher.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Er det én enhet på nettverket der ytelsen blir redusert, eller gjelder det alle enheter koblet til nettet?

Og ikke noe som står å spiser båndbredde?

Av ekstra tjenester på ruteren, hva har du eventuelt aktivert? Sagt at det i teorien skulle være minnelekasje eller en prosess som stjeler veldig mye prosesseringskapasitet, så kan det være ganske spesifikke situasjoner som gjør at problemet utarter seg hos en bruker av en slik ruter - man har forskjellige enheter koblet til, andre type tjenester som benyttes, forskjellige tjenere som er aktivert osv. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har gjort det. Nyeste drivere er installert. Antar jeg står uten alternativer da?

Nyeste driver? Hva med nyeste firmware på routern?

Annbefaler og at du bare kjører en reset på den å setter den opp på nytt.

Routere kan og bli treg om dem er overopphetet (står inni ett skap f.eks)

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Routere kan og bli treg om dem er overopphetet (står inni ett skap f.eks)

Justerte opp fra 42 mW på min til 100 mW og da gikk routeren i sirup selv om den stod åpnet og med god ventilasjon og innetemperatur.

Dette tilsvarer tross alt helt hinsides høye 0,058 Watt ekstra så det er jo forståelig nok at den blir helt slått ut av all den ekstra varmen det blir og den økte strømmen dette tar  :wee:

Trengs nok bare noen kjøleribber tenker jeg ... De fleste blir vel levert uten noe som helst fra den avdelingen for å få ned prisen.

air-cooled-router-heatsink-100617550-lar

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Hehe, trenger nok ikke gå så drastisk til verks.

Men jeg omøblerte for noen måneder siden og laget meg en teknisk avdeling inni skapet i tvbenken.

Her ble det plassert NAS, Router, Modem, NanoPi og Raspberry pi's som alle avgir sin del varme.

Og ble raskt plaget med ustabilt nett etter noen dager. Slengte inn en vifte og alt fungerte fint igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...