simen929 Skrevet 30. mai 2019 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2019 Hei Om et par uker får jeg meg en ny Tesla Model 3 og har i den sammenheng tenkt å få på noe beskyttelse av lakken. Jeg spurte da et par firmaer om pris på to forskjellige behandlinger. 1. Lakkbeskyttelse (Ceramic Coating) 2. Helfoliering Jeg fikk tilbake pris på tre alternativer. 1. Lakkbeskyttelse (Ceramic Coating) 2. Helfoliering med farge 3. Helfoliering med Xpel Forskjellen mellom 2. og 3. var ganske drøy. Xpel kommer nok ikke til å bli et alternativ uansett da det var nesten dobbel pris av 2. Spørsmålet er, hva er egentlig forskjellen på disse to? Jeg har ingen erfaring med dette tidligere. Jeg er fortsatt usikker på om jeg skal gå for en enkel ceramic coating eller om jeg skal gå for helfoliering med farge... Fargen jeg har tenkt på er 3m dark grey matte. Går denne under "Helfoliering med farge"? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 30. mai 2019 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2019 (endret) Xpel er transparent folie med «selv reparerende egenskaper for riper og steinsprut» , har høy bestandig glans og er den beste lakk beskyttelsen av disse , den har 10 år garanti på gulning, sprekker, peeling, flekker. Med hele bilen wrappet med xpel kan du faktisk trygt vaske bilen i vaskeautomat. Dyr: Ja Enkelte har f.eks en blanding , xpel på front og kanaler (utsatte steder) og kjeramisk (enkel/dobbel) coating forøvrig. Endret 30. mai 2019 av syar2003 Lenke til kommentar
simen929 Skrevet 31. mai 2019 Forfatter Rapporter Del Skrevet 31. mai 2019 Takk! Kan se ut som at det blir en Ditec behandling og at jeg eventuelt tar en foliering ved en senere anledning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå