NTB - digi Skrevet 30. mai 2019 Del Skrevet 30. mai 2019 Donau-cruise endte i tragedie – norskeid skip involvert Lenke til kommentar
1J7HHBGW Skrevet 30. mai 2019 Del Skrevet 30. mai 2019 Den situasjonen der bør man være forsiktige med å spekulere alt for mye om, bare i den kommenterte artikkelen er det allerede flere scenario. I en elv med variasjon i strøm og dybdeforhold kan det oppstå mange varianter mht trykk/sug mellom de to skrogene. Det er slett ikke sikkert at noen av pianistene må skytes. Lenke til kommentar
J-Å Skrevet 1. juni 2019 Del Skrevet 1. juni 2019 Jeg har nylig vært på tur med elvecruisebåt (et annet rederi), og en av tingene jeg kommenterte i spørreundersøkelse etterpå var hvor lite fokus det er på redningsutstyr på båtene som går på disse elvene. Såvidt jeg kunne se var ingen av båtene utstyrt med redningsflåter. PÅ vår båt var det en liten jolle med påhengsmotor, men den var ikke klar for rask sjøsetting, og var ikke utstyrt med lanterner og søkelys. Det ble sagt at evakuering skulle skje med stiger til elvebreddene, men de var mange steder ganske høye og bratte. Med mange passasjerer over 80 år virket det ganske urealistisk. Elvecruisebåtene gikk også ganske langt fra land enkelte steder, blant annet i ytre havn i Amsterdam. Mesteparten av tiden var det bare en person i rorhuset. Vi var også med en sightseeingbåt på mindre kanaler, den hadde ikke engang redningsvester, men seteputene skulle flyte fikk vi opplyst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå