steinjarle Skrevet 30. mai 2019 Del Skrevet 30. mai 2019 Dette er egentlig Wi-Fi 6 – og derfor bør du bry deg Lenke til kommentar
christer12 Skrevet 30. mai 2019 Del Skrevet 30. mai 2019 Ingen av ruterne som er avbildet støtter WPA3 rett ut av boksen, noe som er essensielt i Wi-fi 6 om du skal ha full utnytte av energieffektiviteten til denne standarden. Er kun Netgear RAX120 som har WPA3 rett ut av boksen Lenke til kommentar
3irik Skrevet 30. mai 2019 Del Skrevet 30. mai 2019 Jeg forstår ikke helt hva tingene fra ikea illustrerer? De bruker jo ikke wifi, de bruker zigbee. 2 Lenke til kommentar
Repsils Skrevet 30. mai 2019 Del Skrevet 30. mai 2019 Leveres ikke S10 med Exynos brikke her til lands? Lenke til kommentar
Ano__Nym Skrevet 30. mai 2019 Del Skrevet 30. mai 2019 En utenlandsk test jeg leste slaktet de wifi6 med at routernes firmware ikke var klar med tanke på wpa3 og andre ting. Det er også som det nevnes her svært få enheter som støtter wifi6 ennå. For folk flest er det nok ikke aktuelt før om et års tid eller mer når fler har fått nye enheter og standarden er på plass Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 30. mai 2019 Del Skrevet 30. mai 2019 Kanskje på tide å få støtte for noe annet enn 1 Gbit uplink på disse boksene uten å måtte betale 10x av prisen ... Var jo snakk om både 2.5 Gbit og 5 Gbit over ekistrende Cat6 utstyr, men kan ikke akkuratt si markedet flommer over av det. Alt kritisk utstyr bør uansett kjøres kablet. Alt annet kan kjøre wireless. For øyeblikket ville jeg heller kjøpt bra og rimelig AC utstyr med 4x4 MIMO framfor å gå på noe dyrt og uferdig WiFI 6 med færre antenner og mindre fremtidsrettet hardware Lenke til kommentar
Gjest Slettet-kZbtLvnJ Skrevet 30. mai 2019 Del Skrevet 30. mai 2019 når nettleverandør lider å øke på farta si, da er det liten vits å bytte til wifi6. Lenke til kommentar
PacAnimal Skrevet 30. mai 2019 Del Skrevet 30. mai 2019 (endret) Finnes det en eneste person i landet som faktisk liker hvordan disse dingsene ser ut? Er det noen grunn til at jeg ikke kan få tak i noe som f.eks. ser ut som en litt tykk bok, med kjølehull i toppen, som passer perfekt i bokhylla og scorer 100% på WAF-målinger?Uansett vil vel de fleste ha mesh-nett om dagen. De boksene er generelt *litt* mer anonyme... Kan gjemme en mesh-extender bak bøkene i dag, men formen gjør det ikke akkurat lett. Endret 30. mai 2019 av bolt Lenke til kommentar
Jaitheibe-a Skrevet 30. mai 2019 Del Skrevet 30. mai 2019 Finnes det en eneste person i landet som faktisk liker hvordan disse dingsene ser ut? Er det noen grunn til at jeg ikke kan få tak i noe som f.eks. ser ut som en litt tykk bok, med kjølehull i toppen, som passer perfekt i bokhylla og scorer 100% på WAF-målinger? Uansett vil vel de fleste ha mesh-nett om dagen. De boksene er generelt *litt* mer anonyme... Kan gjemme en mesh-extender bak bøkene i dag, men formen gjør det ikke akkurat lett. Har du nettwerks uttak rundtom i huset så er jo et par av denne grei. https://inwall-hd.ui.com/ Lenke til kommentar
Magnus Rydningen Skrevet 31. mai 2019 Del Skrevet 31. mai 2019 Leveres ikke S10 med Exynos brikke her til lands? Ja de gjør det, klarer ikke å finne noe om støtte i den utgaven Lenke til kommentar
steinjarle Skrevet 31. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2019 Leveres ikke S10 med Exynos brikke her til lands? Jo, men den støtter også Wi-Fi 6. Lenke til kommentar
G Skrevet 31. mai 2019 Del Skrevet 31. mai 2019 Kanskje på tide å få støtte for noe annet enn 1 Gbit uplink på disse boksene uten å måtte betale 10x av prisen ... Var jo snakk om både 2.5 Gbit og 5 Gbit over ekistrende Cat6 utstyr, men kan ikke akkuratt si markedet flommer over av det. Alt kritisk utstyr bør uansett kjøres kablet. Alt annet kan kjøre wireless. For øyeblikket ville jeg heller kjøpt bra og rimelig AC utstyr med 4x4 MIMO framfor å gå på noe dyrt og uferdig WiFI 6 med færre antenner og mindre fremtidsrettet hardware Husker jeg for noen år siden så en artikkel (kanskje 2-3 år siden), om at man var lovet både 10 og 16 antenner rett rundt svingen. Det har jammen tatt lang tid. Finnes det noe med 16 antenner nå? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå