Gå til innhold

Mitt Gf FX5900 klokker seg ned når jeg spiller?

erikstein

Anbefalte innlegg

Jeg har et GF FX5900 256mb Ultra skjermkort.

Dette kjører default 450/850 core/minne.

Som dere alle vet, så kjører jo nvidia kortene i 2 forskjellige modus. 2d modus hvor core er klokket ned (300Mhz) og 3d modus hvor den kjører 450Mhz på core.

Ram kjører alltid 850.

Så kommer problemet. Jeg har overklokket kortet til FX5950 hastighet. Dvs 475/950. Når jeg starter Rivatuner, så viser den standar 300/950 når jeg er i windows, altså 2d speed (normalt).

Hvis jeg starter bf1942, så øker core til 475. MEN, når jeg har valgt server og trykt connect, så går kortet ned til 300Mhz på core igjen og holder seg der når jeg kommer inn i spillet :cry:

Dvs at den kjører 2d modus når jeg spiller spill, men går opp til 3d modus når jeg er på menyene i spillet.

Noen som vet hva som er galt? :dontgetit:

Alt blir sjekket via Rivatuner, siden jeg har 2 skjermer kan jeg da se "live" skjermkortet sin hastighet/temp.

Kortet blir ikke varmt heller, 48grader ved full belastning over tid.

MEGET takknemlig for vettuge svar på dette problemet... :thumbup:

Kan legge til at jeg har valgt at den skal velge overklokket oppsett i oppstarten av windows...klokker med selve nvidia driveren, hvor jeg har lagt til en string i regedit (mest vanlig måten?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå kjører det default speed, dvs 450/850.

Allikavel så klokker kortet seg ned når spillet starter, men det går da opp til 450 i menyene på spillet...er ikke dette veldig rart? :thumbdown:

korter er jo ikke spesielt varmt heller, ingen artifacts av noe slag ved normal/oc innstillinger når jeg spiller...

Nå prøvde jeg nyeste driver 53.03. Satt til orginal speed på alt, fortsatt 300mhz core...prøvde overklokking i rivatuner istede, fortsatt samme problem...

Er det ingen som har hørt om dette problemet? :dontgetit:

Eller kan kortet være defekt?

Har en makstemp på 43Grader ved både overklokket/orginal innstilling..

Endret av iceraven
Lenke til kommentar

Jeg har funnet ut at når jeg velger å sette mine egene frekvenser i spill istede for default 60hz, så går corespeed ned.

Men om jeg setter den til alt på 60hz, så går alt opp til maks (normalt).

Kan det være en feil i nvidia driveren som gjør dette?

Noen som vet en måte jeg kan lure den?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...