Gå til innhold

Telenor setter opp prisen på bredbånd


Anbefalte innlegg

Samboeren min plages med at selgere fra Proffcom (telenor kabel tv) ringer henne og skal selge inn oppgraderinger på bredbåndet. Dette gjelder 4 gang per år. Sist gang sa selgeren at vi måtte ha minst 150 mbit linje for at snapchat, facebook og epost skulle fungere tilfredsstillende. Hun har derimot veldig god hukommelse på hva folk sier (typisk kvinnfolk), så hun bruker de argumentene som de sier til henne, mot dem når de kommer med noe nytt. Vi har per dags dato 75/75 mbit fiber. Personlig syns jeg det er mer enn nok til vårt bruk. Vi har ikke opplevd problemer siden vi hadde 25/25 mbit for ett år siden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Merket tilfeldigvis at mitt 50/10 mbit kabel-abo ble oppgradert til 80/10 3. Juni.
Dette ble gjort uten annen info enn en driftsmelding fra Telenor.

Dette er ganske sneaky business, men ikke akkurat overraskende fra Telenor.
Klart det er vel enklere å håndtere de kundene som klager enn å få ok fra alle ang. oppgradering, så det er vel i sum lønnsomt for dem. Nei-raten hadde nok gått opp betydelig om folk måtte ta et aktivt valg, noe som hadde gitt mindre inntekt.

Edit: Har forsåvidt selv laget automatiserte epost-initierte oppgraderingssystemer for båndbredde hvor kundene kunne velge å oppgradere, men de fikk aldri oppgradert en eneste linje hvor kunden ikke har gjort et aktivt valg først.

Endret av vidor
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...