Hobbit Skrevet 29. mai 2019 Del Skrevet 29. mai 2019 Vurderer å kjøpe Tesla model 3. Var interessert i å kjøpe SR+, men pga ventetiden (SR+ vil kanskje ikke komme til Norge før September) jeg vurderer nå en brukt. Fant en annonse som virker billigere enn andre som finnes på Finn. Her er annonsnen https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=148630564 Hvis jeg bestiller den samme på nettet så koster den 485k (men den blir da AWD). Er den grei deal å kjøpe den som jeg nevnte eller bør jeg bestille ny og vente for 3-4 måneder? Mister jeg noen fordeler hvis jeg kjøper en brukt? Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 29. mai 2019 Del Skrevet 29. mai 2019 (endret) Hvis du bestiller fra Tesla så får du en med 4x4 og hengerfeste og autopilot inkl. vinterhjul for 485000,- Leveringstiden er ikke 3-4 mnd. Mer 3-4 uker. Jeg bestilte 18 mai, fikk VIN nr på bilen 21. mai og beskjed om at den sto i Belgia. De antyder at den kommer i midten av juni. Tesla matcher opp bestillingen din med allerede ferdigproduserte biler. en bakhjulstrekk, uten hengerfeste som den i finn annonsen er verdt mye mindre for meg. Men det kan jo være annerledes for deg. Endret 29. mai 2019 av bzzlink Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 29. mai 2019 Del Skrevet 29. mai 2019 Ventetid på model 3 er litt som å tippe, det kan gå noen dager, uker eller måneder før du får den. Men normalt sett klarer de å levere de fleste innenfor den estimerte leveringen som nå er Juni. Gjerne før også. Kommer en del båter og biler fremover, dette er en "salgsmåned" for Tesla. Så treffer du på konfig så står den nok på en båt allerede. Ta en telefon til tesla og forhør deg hvilken konfig du kan få fort. 2 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 29. mai 2019 Del Skrevet 29. mai 2019 Hvis jeg bestiller den samme på nettet så koster den 485k (men den blir da AWD). Er den grei deal å kjøpe den som jeg nevnte eller bør jeg bestille ny og vente for 3-4 måneder? Mister jeg noen fordeler hvis jeg kjøper en brukt? Jeg ville gladelig betalt litt ekstra for 4-hjulstrekk hadde det vært meg. Er det blå farge du vil ha også, eller er det bare den du tar fordi den kom opp? Ellers på SR+ får jeg opp juni som forventet dato på nettsidene nå? 1 Lenke til kommentar
Hobbit Skrevet 29. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2019 Jeg ville gladelig betalt litt ekstra for 4-hjulstrekk hadde det vært meg. Er det blå farge du vil ha også, eller er det bare den du tar fordi den kom opp? Ellers på SR+ får jeg opp juni som forventet dato på nettsidene nå? Liker ikke blå farge så mye, men kan leve med. Egentlig ville ha svart eller hvit. Juni som forventet dato er feil, jeg har lest flere steder (fra de som har bestilt). De sier forventet leveringsdato KAN bli juni, men mest sannsynlig så blir det Aug/Sep. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 29. mai 2019 Del Skrevet 29. mai 2019 Liker ikke blå farge så mye, men kan leve med. Egentlig ville ha svart eller hvit. Juni som forventet dato er feil, jeg har lest flere steder (fra de som har bestilt). De sier forventet leveringsdato KAN bli juni, men mest sannsynlig så blir det Aug/Sep. Som sagt, ring og forhør deg. Om de har en hvit SR+ på en båt over dammen nå som ikke er lagt av til noen enda. Tilby deg å møte opp "hvor" som helst for overtakelse, så får du garantert bil i Juni. 1 Lenke til kommentar
simen929 Skrevet 29. mai 2019 Del Skrevet 29. mai 2019 (endret) Jeg tror nok ikke at bilen du linker til er brukt. Jeg tror de har kjøpt inn for å videreselge. LR RWD ligger nå til 426820,- ut til kunde ink autopilot. De tjener da 23000 pr slik bil. Det betyr ikke nødvendigvis at det er et dårlig kjøp, men du betaler mer enn du ville gjort hos Tesla. Endret 29. mai 2019 av simen929 1 Lenke til kommentar
Hobbit Skrevet 29. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2019 Som sagt, ring og forhør deg. Om de har en hvit SR+ på en båt over dammen nå som ikke er lagt av til noen enda. Tilby deg å møte opp "hvor" som helst for overtakelse, så får du garantert bil i Juni. Det skal jeg Takk for tips Er det lurt å legge inn 70k mer for AWD + mer rekkevide + Full Premium interiør? Jeg bryr meg ikke så mye om rekkevide, men AWD og Full Premium interiør kan jeg tenke om. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 29. mai 2019 Del Skrevet 29. mai 2019 Det skal jeg Takk for tips Er det lurt å legge inn 70k mer for AWD + mer rekkevide + Full Premium interiør? Jeg bryr meg ikke så mye om rekkevide, men AWD og Full Premium interiør kan jeg tenke om. Nå får du jo samme interiøret i SR om dagen, dog noen begrensninger i software. Usikker på hva, så kan ikke uttale meg. AWD ville jeg absolutt hatt, liker ikke tesla med bakhjulsdrift foruten leking. Håpløst på snø, iallefall S. 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 29. mai 2019 Del Skrevet 29. mai 2019 Kjøper du med bakhjulstrekk må du forvente nye sommerdekk bak hver sesong iallefall.. Selv om man prøver å spare seg så blir det nok klampen i bånn ganske ofte.. På vintern er og AWD en meget stor fordel. Ikke bare for at man får bedre grep men også for at man kan ha mye mere regenerering uten at hjulene låser seg. Lenke til kommentar
Hobbit Skrevet 29. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2019 Kjøper du med bakhjulstrekk må du forvente nye sommerdekk bak hver sesong iallefall.. Selv om man prøver å spare seg så blir det nok klampen i bånn ganske ofte.. På vintern er og AWD en meget stor fordel. Ikke bare for at man får bedre grep men også for at man kan ha mye mere regenerering uten at hjulene låser seg. Kjøper du med bakhjulstrekk må du forvente nye sommerdekk bak hver sesong iallefall.. Selv om man prøver å spare seg så blir det nok klampen i bånn ganske ofte.. Det var jeg ikke klar over :hmm: :hmm: Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 29. mai 2019 Del Skrevet 29. mai 2019 Model 3 er håpløst overpriset på Finn om dagen, og ville heller gått for 4wd ny fra Tesla når det er så liten prisforskjell. Da får du også premium pakken med alt inkludert foruten FSD. Jeg bestilte 10 mai, fikk VIN 16 mai, og henter ut bilen i Drammen 12 juni. Så det er ikke så gal leveringstid virker det som nå. Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 8. juni 2019 Del Skrevet 8. juni 2019 Tesla har nå lagt ut mange inventory biler, så bare å velge og vrake! LIgger 100 Model3 klare for raskt levering https://www.tesla.com/no_NO/inventory/new/m3?redirect=no Lenke til kommentar
Hobbit Skrevet 8. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2019 Tesla har nå lagt ut mange inventory biler, så bare å velge og vrake! LIgger 100 Model3 klare for raskt levering https://www.tesla.com/no_NO/inventory/new/m3?redirect=no Hvor står det Model3 i inventory? Lenke til kommentar
simen929 Skrevet 8. juni 2019 Del Skrevet 8. juni 2019 De ble fjernet tidligere idag. Lenke til kommentar
simen929 Skrevet 8. juni 2019 Del Skrevet 8. juni 2019 Nå er de tilbake i inventory https://www.tesla.com/no_NO/inventory/new/m3?arrangeby=plh&zip=&range=0 Lenke til kommentar
Hobbit Skrevet 9. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2019 https://www.tesla.com/no_NO/used/5YJSA7E15HF220795 Er den verdt å kjøpe? Man får 4 år / 80k Km garanti. Bilen er kun kjørt 13k Km. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 10. juni 2019 Del Skrevet 10. juni 2019 https://www.tesla.com/no_NO/used/5YJSA7E15HF220795 Er den verdt å kjøpe? Man får 4 år / 80k Km garanti. Bilen er kun kjørt 13k Km. En får mer garanti da den ikke er nådd 100k innenfor den perioden. Så det er 87k igjen med garanti og 5 år fra første reg. Lenke til kommentar
simen929 Skrevet 10. juni 2019 Del Skrevet 10. juni 2019 (endret) https://www.tesla.com/no_NO/used/5YJSA7E15HF220795 Er den verdt å kjøpe? Man får 4 år / 80k Km garanti. Bilen er kun kjørt 13k Km. Tja, kommer an på om du har behov for den ekstra plassen. Jeg har selv sett på model S i 75kw størrelsen, men har kommet frem til at jeg kommer bedre ut av det med model 3. Den har bedre rekkevidde enn model S i den prisklassen, samt mer sportslig, kjekkere å kjøre og mer garanti enn en brukt bil. Endret 10. juni 2019 av simen929 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå