*Tronaldo* Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Hei! Jeg har kjøpt meg ny maskin og har installert WinXP Pro. Alle patcher og fixer er lagt inn og alle driver er korrekt installert. Etter installasjon av OS installerte jeg Office 2003, Norton Internet Security og Steam. Dette pluss noen småprogs slik som winzip, winrar, textpad osv er det eneste som er installert. Jeg har 4Mbit fra NGT og linja har funka perfekt siden jeg fikk den for ca 1.5 år siden. Nå er det immidlertid noe som er rart med nettverket. Når jeg var i windows og småpludret litt rundt mistet jeg plutselig nettverksforbindelsen ca 10 gang på 20 sekund - hver gang kom den tilbake ganske umiddelbart. Jeg disablet dermed onboard nettverkskort i bios og satte i et nytt for å teste - med samme resultat. Sjekket event vieweren og der stod det noe om at den ikke kunne nå DHCP serveren. OK tenkte jeg og satte statisk adresse, noe som hjalp litt iom at jeg faktisk ikke har mistet nettverket etter dette. MEN det som er så sinnsykt irriterende er at jeg får *ekstremt ustabil* ping i Day of Defeat. Den varierer fra 30 til 130 og hopper frem og tilbake på under et sekund. En kompis har NGT 2Mbit og ligger dønn stabilt på 30-40 i ping, noe jeg også gjorde med min gamle PC. Snakket med PSData og de sa at hvis det ikke ble bedre så skulle jeg få et tilsvarende eller bedre HK (typisk PSdata - de er konge på service!), men før jeg netter ned hele PCen i jula og sender HK tilbake tenkte jeg skulle høre om noen hadde noen forslag. Finnes det feks et prog som viser meg hvilke prosesser som kjører på hvilke nettverksporter? Mvh, Tronaldo Lenke til kommentar
*Tronaldo* Skrevet 23. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2003 Hei! Kanskje en ide og informere om hvilket HK jeg har... MSI K7N2 DELTA-ILSR... Lenke til kommentar
ATI TwEaKer Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Er du koblet rett på router, eller en switch? Vis det ikke er hovedkorte kan det være en Switch/router som har gått føyken?? Siden den ikke fikk kontakt med DHCP. Villa skjekka den viss jeg var deg! Lenke til kommentar
*Tronaldo* Skrevet 23. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2003 (endret) Ja - det kan jo være det... Oppkoblinga mi er slik. Vegg -> ADSL ruter -> switch -> maskin 1 L> maskin 2 Egentlig rart hvis switchen skulle ta kvelden... Ville ikke dette gjort at jeg hadde slitt med kontakten sånn totalt sett og ikke bare sliter med ekstremt ustabil ping? EDIT: Skal være switch -> maskin 2 også.... takla ikke opptegninga mi denne poste saken her! Endret 23. desember 2003 av *Tronaldo* Lenke til kommentar
ATI TwEaKer Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Nehh ikke nødvendig viss..... Har problemet med ustabil PING vedgått lenge??? Lenke til kommentar
*Tronaldo* Skrevet 23. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2003 Nei! Ble sånn etter jeg kjøpte ny maskin.... Den gamle funka stabiltsom bare det! Den andre maskina virker stabil, men jeg er ikke sikker pga at jeg ikke har installert DoD på den. Kona klager ikke da - så den virker ihvertfall stabil Lenke til kommentar
*Tronaldo* Skrevet 5. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2004 Hallois! Endelig funnet feilen - og dere vil ikke tro hva det var som gjorde det! Etter MYE plunder og strev med lange samtaler med NGT, bytting av div kort i maskina og andre, mer eller mindre, krisebefengte forsøk på feilsøking fant jeg det ut... Jeg gikk tilfeldigvis inn i settings på selve Steam (motoren til DoD og CS osv) for å bare se over alt der. Da så jeg plutselig at den stod på "Modem" under nettverkstypem og når jeg skifta det til rett setting funka det som ei kule! Grunnen til at jeg ikke sjekka dette før var jo at det var ustabilt også på IE og vanlig nettverks trafikk... I ettertid ser jeg jo det hele i sammenheng med at Steam kjører hele tiden i bakgrunnen og dermed skapte kluss på nettverket mitt. Godt at jeg har normal ping igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå