Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Kjøleskap Gram Fresh Line(K282-00RF| isolasjon bit bak (kjøleskapenhet til fryser enhet)

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte nettopp brukt kjøle skap(det er litt eldre)

Oppdagget da at det drypte mye bak kjøleskapet.

Fant ut at det kom fra bak en isoporbit som, viste seg å ha kjøle rør/element under seg som rett fra kompressoren ( se bilde med isopor borte)

Jeg fjernet denne pga det var bakterie ansamlinger (brun gugge), som pipla ut som viste seg å være en stor klump - tenkte kanskje dette var dernering som det viste seg å ikke være da den er på midten på kjøleskapet.

Jeg antar at dersom denne ikke er på/dekt til vil det kondensere og fryse til is.(pga det var is ansamlinger under isoporen som smeltet) 

Spørsmålet er om det går fint å la være å ha på denne isoporbiten. Eller noe alternativt som kan brukes for å lukke dette av helt/ om det er noe farlig?

Min første tanke var byggeskumm eller noe lignende.

Noen som har erfarning med slike kjøleskap?

post-210376-0-87995600-1559087757_thumb.jpg

post-210376-0-10480400-1559087791_thumb.jpg

post-210376-0-49617700-1559087924_thumb.jpg

Endret av MassEffect
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil tippe at isoporen var der for å holde gitteret borte fra skapet

Bare på den ene siden og som satt akkurat i hullet.?

Jeg tenkte først det samme. Men det virket for sært til å være spesielt tilpasset det hullet. 

Ser nå at det har konsensert siden kjøleskapet ikke går så ofte som det gjorde da det ble satt på.

Den var spesielt formet til hullet. Så den må nok ha vært ment som isolerende - men ett dårlig designet valg.

Tror jeg skal bare teipe Slik at det blir som ett eget kjøleskap uten at det kommer til noe luft som kan kondensere og fryse. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...