Corp Por Skrevet 28. mai 2019 Del Skrevet 28. mai 2019 (endret) Virker som en kode som prøver å utføre en handling? Ser at det begynner å spamme tråder med samme emnefelt Endret 28. mai 2019 av Invader Zim 1 Lenke til kommentar
GabrielV Skrevet 28. mai 2019 Del Skrevet 28. mai 2019 (endret) Opplever det samme i noen tråder. Endret 28. mai 2019 av GabrielV 2 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 28. mai 2019 Del Skrevet 28. mai 2019 Det er spam, antagelig ved hjelp av diakritiske tegn. Disse kan "stables i høyden" i Unicode ved å ha flere til hver bokstav. Så antagelig ikke noe kode, bare en masse tegn oppå hverandre. Småunger som har oppdaget noe morsomt. Admins er på saken. Geir 2 Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 28. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2019 Ah. Fint. Så det var bare mengden tegn som sakket med mobilen mens det lastet? Paranoiaen min Kicka inn og jeg begynte å lure på om det var noen som hadde funnet en måte å få mobilen til å kjøre noe via dette her siden mobilen min gikk apeshit når jeg trykka meg inn på posten. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 29. mai 2019 Del Skrevet 29. mai 2019 Så det var bare mengden tegn som sakket med mobilen mens det lastet? Ja, jeg forstår det slik. Eller snarere nettleseren som prøver å rendre skiten. I noen språk kan en bokstav ha mer enn en aksent. Vi bruker dem jo ikke, men det er altså som é og ä. For å støtte språk som kan ha flere har Unicode en egen gruppe med slike tegn. Så man tar en tilfeldig bokstav og limer inn en masse slike bak, og så kopierer man dette til det blir mange linjer av det. Og nettleseren gjør så godt den kan og dermed skriver aksentene fra linjene under over teksten i linjen over. Jo flere linjer, jo flere slike "tårn", og jo svartere blir det, som du ser på skjermdumpen fra Gabriel. Jeg lurte selv også, men etter at jeg ble tipset om årsaken så googlet jeg fenomenet. Geir 1 Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 29. mai 2019 Del Skrevet 29. mai 2019 S͔͔̭̱̼̤̟ͮͥ͑͌͆å̝͓̠̦̘̞̆͒͒ͪ̔̚n̮̰̯͇͛̾̆n͙̩ͩͯ ̰̹͍̬̜̺̙h̳̼͍̫͙͉̤ͧͭe͈̯͖̠̗̹̋͑ͤͯͤ̆r̞̥̻̬͉͌ͦ̆̅,̘͔̤̲ͣ̑ ̥̐͗̆̇͗̂͑k̼̟̰̅̔ͩ̿̊͋́ͅa̤̗̙͇̬̲ͫ̍͐̔͑n͚̈́ ̹̫͙̯̬̦̽̀̈́̏s̿ť̗͉̰͒̎̂̍̍́a̜͓̩̬͙̯͑b͖̪̣̱̮̰̒̈l͙͔̟̲̲ͣ̌ͬͦͤ̒ȅ͇̣̜͖̙ ̫̳̺̟͖͕̳̄͒ͨs̬̺͕̝̲̥̜͑å ͇̻̝̙̞͔m̲̼͙̮ͩ̂ͭ̇y͈͍͊̊e̘̫͚̅͆ ̻̣ͥ͒̾ͬ̊̎̑m̙̰a̮̺̗̼̱̖̒̎̈́̇̓̍̃n͉̹̜̖̅̀ͩͣ̎̐ ͈͎̳͔̞ͦ̆͒͆́v͔̲͍̼͚͋̾̾̌ḯ̲̻͙̏ͧ̉ͮ̊l̠̪!̫ͧ Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 29. mai 2019 Del Skrevet 29. mai 2019 Om dere ligger merke til dette ved en senere anledning er det bare å rapportere det inn så fjerner vi det så kjapt vi ser det. Takk for at dere bruker tiden deres til dette, det sittes veldig pris på det! Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 29. mai 2019 Del Skrevet 29. mai 2019 Om dere ligger merke til dette ved en senere anledning er det bare å rapportere det inn så fjerner vi det så kjapt vi ser det. Problemet er å få rapportert det. Disse greiene roter til siden så totalt at man ikke finner rapporteringsknappen en gang. Man kan rapportere brukeren selvsagt, fra trådlisten. Eller finne en mod eller admin som er online. Geir 4 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 29. mai 2019 Del Skrevet 29. mai 2019 Godt poeng. Da er det best å bare rapportere brukeren. Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 29. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2019 Jeg prøvde å trykke på brukeren for å gå inn på profilen og rapportere, men på mobil kunne iallefall ikke jeg trykke på brukernavnet uten å komme borti trådlinken. Derfor jeg la posten her - jeg vurderte å rapportere min egen post for å slik lage et "ping" hos moderatorer men jeg vet ikke hvordan det fungerer. Er det slik at noen får et varsel med en gang man rapporterer noe, eller er det bare som en innboks som skjekkes når en mod logger seg på? Trådene forsvant uansett rett etter at jeg postet så noen var nok på ballen anyway. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 29. mai 2019 Del Skrevet 29. mai 2019 Jeg prøvde å trykke på brukeren for å gå inn på profilen og rapportere, men på mobil kunne iallefall ikke jeg trykke på brukernavnet uten å komme borti trådlinken. Derfor jeg la posten her - jeg vurderte å rapportere min egen post for å slik lage et "ping" hos moderatorer men jeg vet ikke hvordan det fungerer. Det kan du absolutt godt gjøre! Det funker faktisk ganske bra det. Du rapporterer det, og skriver i innlegget at du egentlig rapportere innlegget under deg og at det er spam. Da forstår vi det kjapt og får fikset det og. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 29. mai 2019 Del Skrevet 29. mai 2019 Jeg prøvde å trykke på brukeren for å gå inn på profilen og rapportere, men på mobil kunne iallefall ikke jeg trykke på brukernavnet uten å komme borti trådlinken. Derfor jeg la posten her - jeg vurderte å rapportere min egen post for å slik lage et "ping" hos moderatorer men jeg vet ikke hvordan det fungerer. Er det slik at noen får et varsel med en gang man rapporterer noe, eller er det bare som en innboks som skjekkes når en mod logger seg på? Trådene forsvant uansett rett etter at jeg postet så noen var nok på ballen anyway. Ikke noe problem å rapportere din egen(eller andre uskyldige sin) post om det av en eller annen grunn er vanskelig å rapportere den egentlige posten, som Omnia sa. Nei, vi får ikke noe varsel, men vi har ett eget panel på forumet vi går inn på, der ser vi hvilke tråder som er rapportert og kan gå inn å se på rapporten, inkl innlegget som ble rapportert. Vi ser også antall åpne rapporter ved siden av søkefeltet. Husk at vi gjerne er relativt aktive, og slikt som disse tegnene er ganske lett å oppdage når man går inn på en tråd og blir ofte tatt relativt raskt. Men rapporter uansett på en eller annen måte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå