Gå til innhold

Highpoint RAID

sveinsel

Anbefalte innlegg

Har liggende to 40 Gig hardisker i RAID fra mitt gamle ødlagte system Abit KG7 med Highpoint-RAID brikke.

(Har ikke tatt de ut av holderen, og de har fortsatt IDE-kabelen på) Jeg er sikker på at dette Raidet er o.k.

Jeg oppgraderte med Abit NF7-S v.2 og serial ATA RAID, og her er som kjennt Sil RAID.

Prøvde forldeden å opne dette gamle RAIDet på en Abit KT7 RAID men den bootet ikke inn i WinXP.

Leser Sil på mitt nye hovedkort desse gamle? Og kan jeg våge å kople de på IDEkanal 2 uten å risikere at det crasher både det nye og gamle?

Ville så gjerne "hentet ut en del ting" før jeg bruker diskene til noe annet, og er takknemlig for alle forslag om hvordan dette gjøres.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må koble diskene til en lik RAID-kontroller. (Altså en eller annen Highpoint. Tror det er HPT370 på KG7. ) Forskjellige RAID-kontrollere bygger 'arrayet' litt forskjellig.

I tillegg må RAID-kontrollerens BIOS bygge arrayet likt. Dvs at en gammel BIOS versjon ikke nødvendigvis bygger arrayet likt som en nyere. Dette gjelder dog bare de helt eldste versjonene (i hvert fall i HPT sitt tilfelle), og burde ikke by på problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...