Larzen_91 Skrevet 31. mai 2019 Del Skrevet 31. mai 2019 (endret) Ja, da må du nesten tydeliggjøre bedre. Mener du at du har frihet som overgår andres eiendomsrett? Edit: hvis ja; i hvilken grad? Endret 31. mai 2019 av Larzen_91 Lenke til kommentar
Kirikovski Skrevet 31. mai 2019 Del Skrevet 31. mai 2019 Ja, da må du nesten tydeliggjøre bedre. Mener du at du har frihet som overgår andres eiendomsrett? Edit: hvis ja; i hvilken grad? Ja. Den er lovfestet i allemannsretten. Graden står skrevet i allemannsretten. Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 31. mai 2019 Del Skrevet 31. mai 2019 Da må jeg lese meg opp på juss. Du mener at du har frihet som tilsvarer at du kan gå inn i andres hus og meddele ditt budskap, selv uten deres samtykke? Lenke til kommentar
Kirikovski Skrevet 31. mai 2019 Del Skrevet 31. mai 2019 Da må jeg lese meg opp på juss. Du mener at du har frihet som tilsvarer at du kan gå inn i andres hus og meddele ditt budskap, selv uten deres samtykke? Ikke deres hus men jeg skulle få fritt ferdes over stranden som var en del av deres eiendom ja. Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 31. mai 2019 Del Skrevet 31. mai 2019 Når du lager en konto på en plattform og aksepterer retningslinjene tilsvarer det å gå inn i huset og følge husreglene, og ikke gå forbi utenfor. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 31. mai 2019 Del Skrevet 31. mai 2019 Politikerne er samme ulla hele gjengen. De er blitt verdensmestere i løftebrudd og å fylle sine egne lommer. Du vet altså ikke. Du burde sette deg inn i hvordan Stortinget fungere, før du fremstår med så bastante meninger. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 31. mai 2019 Del Skrevet 31. mai 2019 Og dere som diskutere om man netthets og fornærmet. Fornærmet er noe man lar seg bli. Grensen for når en person blir fornærmet eller ikke er sterk varierende, men grunnprinsippet om at man lar seg bli fornærmet, er ufravikelig. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 31. mai 2019 Del Skrevet 31. mai 2019 (...)Ytringsfriheten trekkes fort opp i slike diskusjoner, men den er egentlig helt irrelevant.(...) Helt enig i at det ikke er veldig relevant i utgangspunktet, problemet er at det tas opp før diskusjonen er i gang. Se på nohate.no under 'hva er netthat', der bringer kampanjen opp ytringsfrihet og mener de forsvarer den. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 31. mai 2019 Del Skrevet 31. mai 2019 (endret) Moderatormelding 7 innlegg er fjernet fra tråden pga persondiskusjon, tilbakemeldinger tas på PM eller i tilbakemeldinger-kategorien. Dette innlegget skal ikke kommenteres. Endret 31. mai 2019 av Uderzo Lenke til kommentar
debattklovn Skrevet 31. mai 2019 Del Skrevet 31. mai 2019 Du vet altså ikke. Du burde sette deg inn i hvordan Stortinget fungere, før du fremstår med så bastante meninger. Jo, jeg vet. Politikere har blitt ekstremt flinke til å bryte valgløfter og det er veldokumentert at de fyller sine egne lommer. Du er flink til å tvile på kunnskapene til andre personer, men som jeg har dokumentert her er det egentlig du selv som burde lese deg opp på temaet. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 31. mai 2019 Del Skrevet 31. mai 2019 På samme måte som at man ikke har påkjørsrett når man har forkjørsrett så gir ikke ytringsfrihet rett til å hetse eller trakasere andre mennesker verbalt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 31. mai 2019 Del Skrevet 31. mai 2019 Jeg anser ikke noe av det du skriver her som netthat. Ytringsfriheten trekkes fort opp i slike diskusjoner, men den er egentlig helt irrelevant. Den handler om at du skal kunne si hva som helst (innenfor lovens rammer), uten å frykte straffeforfølgelse. Den handler ikke om at du skal kunne bruke en plattform til å si det du vil uten at de som eier plattformen kan reagere på det, spesielt da man snakker om en plattform med retningslinjer for bruk som du har godtatt. "My freedom to swing my fist ends at your nose". Ytringsfrihet er den retten man har for å kritisere de som sitter med makta, uten å være redd for å bli forfulgt i ettertid. Det er kun der ytringsfriheten er gjeldende. I Norge er makta tredelt mellom. En lovgivende myndighet – typisk en lovgivende forsamling – som vedtar lover. En utøvende myndighet – for eksempel en monark, president eller regjering – som sørger for at lovene blir iverksatt og gjennomført. En dømmende myndighet – typisk en høyesterett med underliggende domstoler – som tolker lovene og anvender dem på hver enkelt rettskonflikt. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 31. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2019 Moderatormelding Og der ble det satt strek for diskusjon rundt bla. parlamentarisme, momsfritak o.l.. 8 innlegg forsvant. Videre avsporing vil bli fjernet. Formålet med tråden har vært å oppfordre i større grad brukere til å bruke rapporteringsknappen, og å diskutere hvor grensen for hatefulle ytringer bør gå. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå