Gå til innhold

Mobil med zoom!

Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Hvilken mobil kan jeg kjøpe som har optisk zoom, samtidig som den ikke er så himla svær? Har hatt Note 9 og den var rett og slett altfor stor til å ha med meg i lomma.

Vil gjerne ha et kamera som er bra på både foto og videoopptak, samtidig som den ikke er så stor og tung.

Noen gode tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Takk for alle svar!

Svaret er vel at dette finnes ikke, ikke om du skal ha skikkelig optisk zoom slik som Huawei P30 PRO eller til dels også oppo reno 10x zoom.

Klart man kan få f.eks 2x zoom som i Xiaomi MI 9 SE med ganske kompakt størrelse, men 2X-3X optisk zoom er ikke allverdens.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Svaret er vel at dette finnes ikke, ikke om du skal ha skikkelig optisk zoom slik som Huawei P30 PRO eller til dels også oppo reno 10x zoom.

Klart man kan få f.eks 2x zoom som i Xiaomi MI 9 SE med ganske kompakt størrelse, men 2X-3X optisk zoom er ikke allverdens.

Trenger ikke være 10x zoom da. Holder bra med 3x tenker jeg. Men Huawei er for dårlige på videoopptak, selv toppmodellene, så finnes det noe annet?

Endret av Slettet-BnKsB4Fg0P
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Mobiler med mange megapixel kan zoome mer i software (i betydning at en fortsatt har stort nok antall pixel i bildet). F.eks er det 24 Mpixels vil en med 2x digital-zoom sitte igjen med 6 Mpixels. Mens ett med 48 Mpixels sensor kan med 2x digital-zoom sitte igjen med 12 Mpixels.

Altså ved 2X digital zoom bruker en bare 1/4 av sensoren, og dermed bare 1/4 av pixelene. 

Mobiler med minst 24 Mpixels:

https://classic.prisjakt.no/category.php?b=s343103789&o=produkt_pris_inkmoms

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...