recnac Skrevet 27. mai 2019 Del Skrevet 27. mai 2019 Oppstått et slags 'merke' på bilen, som jeg iurer på hva er for noe. Ser ut som mindre riper, swirls kanskje? Men det har ikke kommet av vask, ettersom bilen er håndvasket, så her må det være at moren min har kommet borti noe.. kanskje? Noen ideer? Får jeg bort dette med polering eller må jeg en tur på micropaint? Har lagt til bilder med, og uten blitz. Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 27. mai 2019 Del Skrevet 27. mai 2019 Ser ut som om noen har stått og pussa med sandpapir. Burde gå bort med polering, må kanskje bruke vann og ganske fint sandpapir (ca 1000) for å bli kvitt det dypeste. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. mai 2019 Del Skrevet 27. mai 2019 (endret) Synes det ser ut som noen har prøvd å gnikke vekk noe på en skitten og støvete lakk. Prøvd å tørke bort måkedritt f.eks. Noe man aldri må finne på å gjøre på tørr lakk. Vask området godt og sjekk nøyere. Hvis ripene ser ut til å forsvinne når det er vann på så kan du mest sannsynlig polere det bort. Endret 27. mai 2019 av sedsberg Lenke til kommentar
recnac Skrevet 28. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2019 Synes det ser ut som noen har prøvd å gnikke vekk noe på en skitten og støvete lakk. Prøvd å tørke bort måkedritt f.eks. Noe man aldri må finne på å gjøre på tørr lakk. Vask området godt og sjekk nøyere. Hvis ripene ser ut til å forsvinne når det er vann på så kan du mest sannsynlig polere det bort. De er ikke synlig under vask, når bilen er våt. Takk for svar Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 28. mai 2019 Del Skrevet 28. mai 2019 Da burde du kunne skjule de midlertidig med voks eller rubbe ned og få det permanent. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 28. mai 2019 Del Skrevet 28. mai 2019 Om du får lånt en poleringsmaskin, test med f.eks. Scholl S3 og en grov pute. Kjør 5-6 pass, tørk grundig med microfiberklut og sjekk resultat. Selvsagt fullvask området først og marker av med maskeringstape. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå