Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Anbefaling av Meshruter

Anbefalte innlegg

Trenger tips til kjøp av Meshruter.

Leiligheten vil være ca 100kvm. Men det er en murvegg inn til ene rommet hvor pcen vil være.

Tenker å koble opp pcen med TPkabel fra meshruteren. 
Skal brukes til gaming.

Vil jeg merke forskjellen på de ulike ruterne? 
Hvilken ruter / oppsett ville du anbefalt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fornøyd med Ubiquiti. Passet meg bra å ha aksesspunkt lokalisert et annet sted enn router.

Mulig jeg tar feil, men jeg forstår det slik at ts ønsker å koble pc'en til meshsatelitten med nettverksledning.

Jeg klarer ikke å se at det er mulig med utstyret du linker til.

Lenke til kommentar

Kommer litt an på ytelseskravene man har. Og om man skal bruke løsningen som ruter, eller om man kanskje har en god ruter, men kun trenger å ekspandere selve trådløsnettet.

Har selv vært svært fornøyd med Orbi RBK50. Ruter + 1 stk. satellitt. Med tanke på størrelsen på leiligheten burde jo dette holde i massevis. Trådløsteknologimessig er RBK50 "et hakk over" de fleste andre løsningene, og forklarer også hvorfor denne løsningen har den prisen - koster like mye for to enheter som andre tar for tre enheter. RBK50 har separat 4x4 5 GHz-radio for kommunikasjon mellom Orbi-enhetene og deler da ikke 5 GHz-bånd med dine devicer, 3x3 5 GHz for kommunikasjon mot devicer og 3 Ethernet-porter på satellitten.

Hvis det ikke er så høye ytelseskrav, og du klarer deg med færre ethernet-porter, finnes det rimeligere løsninger. Hvis det ikke er spesielle krav til avanserte innstillinger kan f.eks. Google WiFi også være helt kurrant. 2x2-løsninger som Google WiFi med kun en 5 GHz-radio finnes det mange av. Ytelsesmessig gjør de mer enn god nok jobb for de aller fleste.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Oppsettet vil være ipad og appletv på en stue. 1 pc til vanlig bruk trådløst, og 1 stasjonær pc til gaming (koblet med tråd til en satelitt).

Og ellers noe småbruk av mobiler og ipader. 

Vil jeg da merke forskjellen på en RK50, RK20 eller google wifi?

Jeg ønsker ikke noe problemer/lagg på stasjonærpcen. 

Lenke til kommentar
Gjest Sletttet+98134

Mulig jeg tar feil, men jeg forstår det slik at ts ønsker å koble pc'en til meshsatelitten med nettverksledning.

Jeg klarer ikke å se at det er mulig med utstyret du linker til.

https://help.ubnt.com/hc/en-us/articles/115002262328-UniFi-UAP-Configuring-Wireless-Uplink

Anbefaler dog selvsagt kablet uplink.

Edit: ser jeg misforstod spørsmålet. Mulig en powerline-adapter ville vært mer passende her.

Endret av Sletttet+98134
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tv, appletv, ipader skal også ha trådløstnett på soverommet hvor det er en tykk murvegg mellom. Så ser derfor mesh som en 2 for 1 løsning der. 
Vil jeg merke forskjell f.eks rk23 og rk50 siden det skal være kablet til pc?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...