Henrik™ Skrevet 27. mai 2019 Del Skrevet 27. mai 2019 Siden God of War og Horizon: Zero Dawn, som jeg har hørt mye bra om og jeg ønsker å spille, er eksklusive til PS4, vurderer jeg å kjøpe en PS4 brukt for å få spillt de. Ender nok opp med å spille flere spill etterhvert også, som Red Dead Redemption 2. På finn.no finner jeg brukt PS4 helt ned i 1400 kroner som ser helt greie, og prisene varierer mye. Så jeg lurer på om det er dumt å gå for de billigste? Hva er sjangsene for at jeg ender opp med noe som er deffekt, eller veldig dårlig? Hva kan være galt? Jeg har ikke TV, og skal koble konsollen til en 24'' PC-skjerm. Jeg har en HDMI til DVI overgang som jeg har brukt med Nintendo Switch, det fungerer veldig greit for meg. Ser for meg å bruke PS4 på samme måte. Jeg tenker å kjøpe spillene fysisk. Så jeg kan ikke skjønne at jeg trenger de mest avanserte modellene av PS4 så vidt jeg kan skjønne. Trenger ikke stor harddisk nå i første omgang. Så - er det noen som har noen tips om hva jeg bør se etter, og hva jeg bør skjekke før jeg slår til (ut over at de faktisk virker, og at kontoer og slikt er sletta/nullstilt)? Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 27. mai 2019 Del Skrevet 27. mai 2019 Skal gå fint å koble PS4 til DVI etter hva jeg har fått med meg. Husk DVI-D kabel. Lyd går ikke via den kabelen, så lyd må da hentes ut via håndkontroller eller optisk utgang på PS4. De billigste konsollene er muligens de eldste, og vil da være utenfor reklamasjonsretten på 5 år. Det kan være lurt å tenke på. Det vil alltid være litt sjansespill med brukte konsoller, da noen av dem kan bråke som et lite jetfly. Eller at tidligere eier var en dårlig Fifa-taper og har dengt håndkontrolleren rundt ved urettferdige tap... Eller at tidligere eier var dårlig til å vaske og støvsuge, og konsollen derfor er stappfull av støv. Men stort sett vil det nok fungere utmerket. 1 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 27. mai 2019 Del Skrevet 27. mai 2019 (endret) Det er en reell risiko for at den bråker sånn at du må åpne den og rense for støv og bytte kjølepasta hvis det er en gammel maskin. Du får litt bedre ytelse med PS4 Pro og en litt mer stille maskin med PS4 Slim. De rimeligeste maskinene er sannsynligvis av de første som hadde 500 GB disk som burde holde greit til det du har planlagt. Ville forsikret meg om at hodetelefonutgangen fungerer på kontrolleren, men disse slites normalt lite da folk ikke bruker den like mye som f.eks på en mobil. Endret 28. mai 2019 av vidor 1 Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 28. mai 2019 Del Skrevet 28. mai 2019 Skal gå fint å koble PS4 til DVI etter hva jeg har fått med meg. Husk DVI-D kabel. Lyd går ikke via den kabelen, så lyd må da hentes ut via håndkontroller eller optisk utgang på PS4. Bare vær obs på at PS4 Slim har ikke optisk utgang. Var kun PS4 Fat (den første utgaven) som hadde dette og nå PS4 Pro som har dette. 1 Lenke til kommentar
Henrik™ Skrevet 28. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2019 Takk for svar. Nå har jeg sendt melding til annonsør for denne: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=148078149 Jeg planlegger å spille med headset. Litt bråk går greit. Men dette er jo en slim, så da blir nok ikke det et problem. Lenke til kommentar
firberblad Skrevet 28. mai 2019 Del Skrevet 28. mai 2019 Er det ikke bedre å gå får en som er helt ny? Garanti, reklamasjon, og sikkert mindre bråk fra vifta. https://www.elkjop.no/product/gaming/spillkonsoll/playstation-4-ps4-konsoll/PS4500GBECHAS/playstation-4-slim-500-gb-2017 Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 28. mai 2019 Del Skrevet 28. mai 2019 Tja, man får da ikke sååå mye bedre reklamasjonsmuligheter ved å kjøpe en konsoll som er ett år gammel eller helt ny. Siden prisen kan diskuteres, som annonsør skriver, kan man nok prøve å få den ned i 1800kr eller så Lenke til kommentar
Henrik™ Skrevet 28. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2019 Er det ikke bedre å gå får en som er helt ny? Garanti, reklamasjon, og sikkert mindre bråk fra vifta. https://www.elkjop.no/product/gaming/spillkonsoll/playstation-4-ps4-konsoll/PS4500GBECHAS/playstation-4-slim-500-gb-2017 Det er ikke langt unna at det er like greit å kjøpe en helt ny en, men jeg tror maskina i den annonsen er så god som ny, og jeg sparer en del på det. Så får jeg heller ta støyten om den krasjer, eller noe annet går galt. Men jeg må ha vært blind et lite øyeblikk da jeg skjekka priser i butikk, hadde ikke fått med meg at en vanlig PS4 (ikke pro) var så billig. Lenke til kommentar
0laf Skrevet 28. mai 2019 Del Skrevet 28. mai 2019 Det aller viktigste å passe på ved bruktkjøp, er at konsollen ikke er utestengt fra PSN. Defekt HDMI og vifter som bråker er også gjengangere, men kan fikses, selv om det sannsynligvis da heller ville lønt seg å kjøpe nytt. Det står nå og da helt fungerende PS4'er på Finn ned til 8-900,- kroner, hvor mye du vil betale, og hvorvidt du får en bedre maskin dersom prisen er høyere, må du selv vurdere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå