Niklasp Skrevet 27. mai 2019 Del Skrevet 27. mai 2019 Fylt med seks av de farligste virusene som finnes.«Verdens farligste bærbare PC» selges for over én million dollar Lenke til kommentar
Alfadir Skrevet 27. mai 2019 Del Skrevet 27. mai 2019 Kan legge inn disse på en bærbar og selge for bare 500k USD. Røverkjøp! Lenke til kommentar
Pop Skrevet 27. mai 2019 Del Skrevet 27. mai 2019 Kan legge inn disse på en bærbar og selge for bare 500k USD. Røverkjøp! Heeey, halv pris!? Sign me up! Lenke til kommentar
Kjell Irgens Skrevet 27. mai 2019 Del Skrevet 27. mai 2019 Interessant hvorden de har kjipet inn på hardwaren med å bruke gammel skrot i tillegg. Lenke til kommentar
startelver Skrevet 27. mai 2019 Del Skrevet 27. mai 2019 Jeg kan tilby en godt brukt laptop med 100 virus på for kun 50000 kr. Alle kjente og ukjente virus er inkludert. Røverkjøp! Lenke til kommentar
Ingeniør Skrevet 27. mai 2019 Del Skrevet 27. mai 2019 Må være potente saker, siden man fikk blåskjerm mens man leste artikkelen. 1 Lenke til kommentar
bragiAV Skrevet 27. mai 2019 Del Skrevet 27. mai 2019 Dette er jo et juridisk paradoks- altså.. la oss si at dette er definert som et kunstverk utifra kriteriene om at en “Kunstner” har modifisert en gammel laptop, ferdig oppsatt med OS, script og software som nett i artikkelen og prosjektets egen nettside (https(kolon dash dash) thepersistenceofchaos (dot) com Om man kopierer “kunstverket”, vil man da bryte opphavsretten / åndsverksloven? Her er det brukt flere “elementer” av kopibeskyttet -, lisensiert programvare / hardware, som bryter med utviklerenes vilkår for (kommersiell) bruk, f. eks Windows XP. Da må det vel bety at kunstneren selv bryter Microsoft sine juridiske vilkår? La oss si at mr / ms Hvermansen lager sin egen variant av “kunstverket", men bytter ut f. eks ett, eller flere av følgende komponenter, operativsystem og software: Airgapped Samsung NC10-14GB 10.2-Inch Blue Netbook (2008), Windows XP SP3, 6 pieces of malware, power cord, restart script, malware 10.3” x 1.2” x 7.3” 2.8Lbs Vil det i så fall være i strid med juridiske retningslinjer / lovverk mtp kopiering av åndsverk? Eller kan man kreditere kunstneren og kalle det en “interpretasjon” / “tolkning”? Selge den til høystbydende på f.eks eBay e-l. ... evt gi bort maskina uten vederlag? Jeg fatter ikke at noen villig til å by (i skivende stund) minstebudet pålydene $1.200.750!?! ...verden vil bedras…lol Lenke til kommentar
Markus98h Skrevet 27. mai 2019 Del Skrevet 27. mai 2019 nei takk, jeg har internet explorer ferdig installert. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 27. mai 2019 Del Skrevet 27. mai 2019 Opphavsrett på virus? Hvis jeg får et virus som er copyrighted på min pc, er det jeg som da har brutt åndsverksloven? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå