Rettslære 2 privatist Skrevet 26. mai 2019 Del Skrevet 26. mai 2019 I morgen så smeller det! Tror nok de fleste av oss har lest og lest de siste par ukene, så blir spennende hva vi får beskjed om er viktigst i morgen. Jeg tenkte å bruke dette som en diskusjonsside, hvor vi kan hjelpe hverandre. Har noen som har tatt rettslære tidligere noen tips å gi til oss glade amatører? Lenke til kommentar
Speideren Skrevet 27. mai 2019 Del Skrevet 27. mai 2019 Lest og lest? Har så vidt åpnet boka Har fokusert på å skrive oppgaver, så får jeg heller oppdatere meg på de aktuelle lovene når forberedelsespunktene kommer i morgen. Har uansett ganske grei oversikt over pensum. Lenke til kommentar
Rettslære 2 privatist Skrevet 27. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2019 Lest og lest? Har så vidt åpnet boka Har fokusert på å skrive oppgaver, så får jeg heller oppdatere meg på de aktuelle lovene når forberedelsespunktene kommer i morgen. Har uansett ganske grei oversikt over pensum. Kan nok vise seg at det er metoden å gå for! Du vil jo lære å formulere deg godt da, spørsmålet er jo hvor lang tid du bruker på å finne riktig paragraf! Vet du hvordan det blir reint praktisk? Hva vil vi få vite når vi møter opp i morgen? Vil det bare være en liste med relevante lover, som vi da må lese på, eller vil vi få muligheten til å få avgrenset hvilken paragrafer er mest relevante? Lenke til kommentar
Speideren Skrevet 27. mai 2019 Del Skrevet 27. mai 2019 (endret) Kan nok vise seg at det er metoden å gå for! Du vil jo lære å formulere deg godt da, spørsmålet er jo hvor lang tid du bruker på å finne riktig paragraf! Vet du hvordan det blir reint praktisk? Hva vil vi få vite når vi møter opp i morgen? Vil det bare være en liste med relevante lover, som vi da må lese på, eller vil vi få muligheten til å få avgrenset hvilken paragrafer er mest relevante? Forberedelsespunktene pleier å være ganske spesifikke. De omtaler konkrete problemstillinger/områder du må forberede deg på, f.eks. ugyldige avtaler eller magler ved forbrukerkjøp. Men de aktuelle paragrafene må du finne selv. EDIT: Det pleier å være mellom 3 og 5 punkter. Endret 27. mai 2019 av Speideren 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå