Gå til innhold

KORTTEST: Smartpluggen «Spinn»

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette burde da egentlig være innebygd i alle kjøretøy fra fabrikken.

Så folk skal bli oppfordret til å bruke 2 km på en forbikjøring i stedet for 200m? Og å bremse så sakte opp så støtfangeren stopper ved fotgjengerfeltet i stedet for 10m før fotgjengerfeltet? Jeg har veldig liten tro på at g-kraft-måleren gir noe godt bilde av hvor trafikksikkert man kjører. Dette er kun et påskudd for å snikinnføre overvåkning og høyere priser på vanlig forsikring.

Ser man på ulykkesstatistikkene er det skremmende mange dødsfall som skyldes rus, høy fart og ikke bruk av sikkerhetsbelte. Forsikringsselskapene burde heller tilbudt startsperre for berusede førere, fartssperre på 110 km/t og fartssperre på 10 km/t når man ikke bruker sikkerhetsbelte (og gjøre det vanskeligere å lure beltesensoren). Alt dette kan gjøres helt uten overvåkning.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Legg merke til forsikringsselskapenes taktikk. Dette er et tap-tap spill for oss forbrukere. "Rabatten" er liten i starten og tiltrekker seg de som driter i overvåkning. Så øker de prisene på vanlig forsikring, men beholder prisen på forsikring med overvåkning slik at prisgapet øker. Slik fortsetter de noen runder til overvåkningen blir så "normalisert" at man må være temmelig betalingsvillig for å slippe. Til slutt avslutter de tilbudet om normal forskring "på grunn av manglende marked for det". I sum ender ikke opp med færre ulykker eller billigere forsikringer, kun ennå en måte å bli overvåket på. Dette klarer ikke forbrukerne å stoppe av seg selv. Derfor bør myndighetene, ved datatilsynet totalforby slike overvåkningsmetoder.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dette burde da egentlig være innebygd i alle kjøretøy fra fabrikken.

Så folk skal bli oppfordret til å bruke 2 km på en forbikjøring i stedet for 200m? Og å bremse så sakte opp så støtfangeren stopper ved fotgjengerfeltet i stedet for 10m før fotgjengerfeltet? Jeg har veldig liten tro på at g-kraft-måleren gir noe godt bilde av hvor trafikksikkert man kjører. Dette er kun et påskudd for å snikinnføre overvåkning og høyere priser på vanlig forsikring.

Ser man på ulykkesstatistikkene er det skremmende mange dødsfall som skyldes rus, høy fart og ikke bruk av sikkerhetsbelte. Forsikringsselskapene burde heller tilbudt startsperre for berusede førere, fartssperre på 110 km/t og fartssperre på 10 km/t når man ikke bruker sikkerhetsbelte (og gjøre det vanskeligere å lure beltesensoren). Alt dette kan gjøres helt uten overvåkning.

Forbikjøringer skulle aldri være noe man trenger å holde på med.

De fleste bryter loven når de kjører forbi også, ettersom du ikke har lov til å krysse fartsgrensen ved en forbikjøring.

Mener du at politiet ikke skal stoppe deg om de ser deg bryte loven?

Om du klarer å planlegge litt så ville du kanskje begynne å bremse litt tidligere? Men det kan vel være vanskelig å tenke på noe som skal skje om et sekund eller to?

Er jo ikke slik at bilister skal følge med på hva som kommer opp i veien.

EU skal nå innføre alkometer og maks grense for hastighet på biler.

Lenke til kommentar

Alt for liten rabatt til at jeg blir imponert i og med at du blir spionert på hvordan og hvor du kjører, så den klarer jeg meg uten.

Den inneholder ikke GPS, så mobilen din har mer oversikt over hvir du kjører enn den dingsen her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...