vegarr Skrevet 23. oktober 2001 Del Skrevet 23. oktober 2001 Installerte win2000 i går, fungerer bra bortsett fra at når jeg skal slå av pc starter den på nytt!! Skriver alle data til disken, og jeg venter bare på at den skal slå seg av, da kommer en blå skjerm, med 3 linjer med skrift. Rekker ikke å lese det da det bare er oppe et lite sekund, før maskinen starter på nytt igjen. Eneste måten jeg får slått av maskinen på er å slå den av med knappen under oppstarten! Dette synes jeg er slitsomt. Håper noen har tips for å få slutt på problemet! Mvh Vegar Lenke til kommentar
eivindbirkeland Skrevet 23. oktober 2001 Del Skrevet 23. oktober 2001 Du kan begynne med å ta en tur i System Properties (Windowstast + Pause/Break) -> Advanced -> Startup and Recovery og slå av "Automatically reboot" ved "System Failure". Dermed kan du se hva den blå skjermen prøver å fortelle. mvh. Eivind. Lenke til kommentar
vegarr Skrevet 24. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2001 Prøvde dette men det fungerte ikke. Ble til at jeg formaterte disken og la inn alt på nytt! Da fungerte det! Lenke til kommentar
tilstad Skrevet 24. oktober 2001 Del Skrevet 24. oktober 2001 Hadde dette problemer selv.. Det viste seg at det var " wake on ring" funksjonen som var påslått i bios. Gjør et forsøk med å skru denne av, ev. andre "wake" funksjoner. Lenke til kommentar
vegarr Skrevet 24. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2001 Har fortsatt problemet etter reinstallasjon. Fikk det etter at jeg innsatllerte direct-x 8a. Får blå skjerm, der det står bla: -stop fault in non page area- + 2 linjer til med noen adresser rekker ikke å se det før maskinen restarter igjen. håper på gode råd! Lenke til kommentar
Cthulhu Skrevet 27. oktober 2001 Del Skrevet 27. oktober 2001 Mange "litt eldre" hovedkort trenger en oppgradering av BIOS for å funke bra med ACPI og win2k. Du burde sjekke hovedkortprodusentens hjemmeside og se om det er en nyere bios der de har fikset problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå