Redaksjonen. Skrevet 25. mai 2019 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2019 Se video.Sjekk de nye elektriske tohjulingene: Nå kan du bruke sparkesykkelen på fjellet Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 25. mai 2019 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2019 (endret) Sparkesykler er bare lovlige i Norge dersom de er kortere enn 120 cm. Er de lengre må de ha pedaler og tilfredstille de strengere kravene til elsykkel. De i bildene ser ganske lange ut. Endret 25. mai 2019 av Lynxman 1 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 25. mai 2019 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2019 Nå kan du bruke sparkesykkelen på fjellet Kan være greit og skrive litt om regelverket når dere bruker naturen som et nedslagsfelt på denne artikkelen. § 2a.Elektriske sykler kan brukes i utmark. Med elektriske sykler menes sykler som er utstyrt med elektrisk hjelpemotor med maksimal nominell effekt på høyst 0,25 kW som reduseres gradvis ved økende hastighet og opphører ved 25 km/t eller tidligere hvis syklisten slutter å trå. Sykkelen kan ved motorkraft alene nå en maksimal hastighet på 6 km/t. 2 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 25. mai 2019 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2019 (endret) Synes Kymco sitt kiosk-batteribyttesystem er mer interessant en sparkesykler Endret 25. mai 2019 av Nautica 1 Lenke til kommentar
EremittPåTur Skrevet 25. mai 2019 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2019 Og jo flere slike jo mer miljøvennlig blir vi... HAH !?!. På dette viset tar det ikke lang tid, uansett på hvilken side av debatten rundt om elbil er mer eller like forrurensende som fossilbiler eller overhodet ikke, før miljøet GARANTERT lider under el-revolusjonen unasett hvordan man snur og vender på det. 1 Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 26. mai 2019 Rapporter Del Skrevet 26. mai 2019 Og jo flere slike jo mer miljøvennlig blir vi. Jeg tenker det er mere miljøvenlig med en el-scooter en med elbil på 2 tonn+ Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 26. mai 2019 Rapporter Del Skrevet 26. mai 2019 Og jo flere slike jo mer miljøvennlig blir vi. Jeg tenker det er mere miljøvenlig med en el-scooter en med elbil på 2 tonn+ Absolutt. Og for mange så er det ikke et både og scenario. Svært mange urbane mennesker vil klare seg helt fint med kun elektrisk kjøretøy av typen scooter, el-moped, el-sykkel, ståhjuling etc. Så bruker de kanskje buss el tog når de skal reise lengre enn det el-kjøretøyet klarer. 2 Lenke til kommentar
johanf Skrevet 26. mai 2019 Rapporter Del Skrevet 26. mai 2019 Med begrensningene som er lagt på elektrifiserte kjøretøy som sparkesykler, og med tanke på hvor kupert Oslo er, kommer du ikke langt med 250W og 20-30km rekkevidde. 1 Lenke til kommentar
Eivind Thu Johansen Skrevet 26. mai 2019 Rapporter Del Skrevet 26. mai 2019 Hvorfor!? 1 Lenke til kommentar
johanf Skrevet 27. mai 2019 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2019 Hvorfor hva? 250W er ikke sterkt nok til å dra deg oppover de verste bakkene. 20 km/t er egentlig helt okay, men da må den klare 20 km/t oppover bakkene også. Med 250W så sliter sykkelen med å holde farten, og siden den da er overarbeidet suger den batteriet med en gang. Fra byen og opp mot sinsen går den fra fullt til tomt ganske kjapt. Lenke til kommentar
Hallvis_1 Skrevet 27. mai 2019 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2019 Jeg må vite hva den dritrå sykkelen dere kaller for "knallerten" heter på nest siste side - produsent og modell? Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 27. mai 2019 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2019 (endret) Hvorfor hva? 250W er ikke sterkt nok til å dra deg oppover de verste bakkene. 20 km/t er egentlig helt okay, men da må den klare 20 km/t oppover bakkene også. Med 250W så sliter sykkelen med å holde farten, og siden den da er overarbeidet suger den batteriet med en gang. Fra byen og opp mot sinsen går den fra fullt til tomt ganske kjapt. Maks 250 W nominell effekt på elsykkel. Det betyr at effekt i korte perioder kan være mye høyere. De fleste krankmotorer yter 900-1400 W i bakker. Snitteffekten over tid er som regel under 200 W i variert terreng. Her jeg bor i distriktet i Nord-Norge er det mye bakker. Mitt batteri på bare 180 Wh varer opp til 30 km på elsykkelen. I en bakke på nesten 8% stigning som jeg sykler nesten daglig i mine ærend så holder den over 20 km/t med minimal innsats fra meg. 25 km/t er lett. Min krankmotor yter i underkant av 1000 W med maks belastning. Sparkesykler og selvbalanserende kjøretøy har ingen effektbegrensning i loven. Endret 27. mai 2019 av Lynxman 1 Lenke til kommentar
uruvon Skrevet 27. mai 2019 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2019 Jeg må vite hva den dritrå sykkelen dere kaller for "knallerten" heter på nest siste side - produsent og modell? Det er vel denne: Super 73 SG1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå