Edru Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Jeg har nettop kjøpt meg ny psu for å kvitte meg med det gammle problemet, som var at psu kjører på 13.2 volt og jeg får feil melding i asus probe. Men jeg har fotsatt samme problemet. Dette begynte på min gamle psu etter at jeg fikk meg nytt skjermkort (radeon 9800 np) med ekstern strøm. Og jeg lurte på denne eksterne stømmen, er den kun til vifta? Kan det være den som er roten til alt vondt? Kan noen komme med noen forslag på hva jeg kan gjøre evt. opplyse meg om at det ikke er farlig at 12 volten kjører på 13.2 volt. Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 en jeg kjenner fikk en psu som gitt på 13 volt istedenfor 12 pc'en hans er helt fucket, hardisken hans blandt annet sluttet brått å fungere en dag. tror psu'en er problemet Lenke til kommentar
Edru Skrevet 23. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2003 Men den gamle psu'en min som hadde fungert helt fint i 1 år begynte å gå på 13.2 volt etter at jeg fikk nytt skjermkort. tenkte da at psu var problemet og har kjøt ny psu. men har samme problemet. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Du får 13.2V med 2 forskjellige PSU'er? Da kan det jo virke som at det er målinga som er feil. Den kretsen som måler spenninger og temperaturer er jo bare en billig enkel sak, ikke noe å stole på. Hvis man er i tvil om spenningene er riktige så må man sjekke med et multimeter. Ekstern strøm til skjermkort er ikke til vifta. Det er vel gjort fordi skjermkortet trekker mye strøm, mer enn spesifikasjonen for AGP kontakten. Hvis du ikke har noe annet problem enn at Asus probe viser feil spenning så er det ingenting å bekymre seg for. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå