Redaksjonen. Skrevet 25. mai 2019 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2019 Flere vil ha elbil-abonnement: Redde for å ta feil teknologivalg Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 25. mai 2019 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2019 (endret) og når du leverer inn igjen bilen må du blø kraftig for hver eneste nanoskavank som blir oppdaget når forhandleren finkjemmer bilen. Du kan forsikre deg mot skader så du slipper den "overraskende" regningen når du leverer tilbake en leaset bil. Det finnes flere som du kan levere en leaset bil til og få fikset alle småfeilene før du leverer den tilbake. Endret 25. mai 2019 av Nautica Lenke til kommentar
OlaML Skrevet 25. mai 2019 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2019 Jo sjeldnere man drar på langtur, jo mindre stress er det å planlegge tilstrekkelig med ladestopp. Lenke til kommentar
Populært innlegg Simen1 Skrevet 25. mai 2019 Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 25. mai 2019 En som: - skryter av han som ingeniør slipper å tenke - skryter av at han setter økonomi framfor miljø - sprer FUD om teknologivalg for egen vinning - fronter pengebransjen framfor selvforsynthet (leie/leasing framfor eie og økt bruk av forsikringer) - vrir privat bilhold over mot big-data-mining (sikkert gjennom "kreative" kontrakter som neppe leses) - gjør bilholdet mindre personlig og mindre følelsesladet. Bruk og kast-mentalitet. Mindre ansvarsfølelse. Det er så mye holdningsmessig galt i denne artikkelen at jeg blir kvalm. 12 Lenke til kommentar
Beernuts Skrevet 25. mai 2019 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2019 Fint dette passer for ham, for meg er en romslig bensinbil passe. Tror nok ikke jeg bruker mer penger i året enn ham heller, bortsett fra selve drivstoffet. Men så får jeg skoler og veier for det, da! 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 25. mai 2019 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2019 Elbil hysteriet når stadig nye høyder. Har prøvd leie selv, kan være en fin løsning det for en periode, null risiko og ofte ganske gunstig økonomisk. Lenke til kommentar
missi Skrevet 25. mai 2019 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2019 En som:- skryter av han som ingeniør slipper å tenke- skryter av at han setter økonomi framfor miljø- sprer FUD om teknologivalg for egen vinning- fronter pengebransjen framfor selvforsynthet (leie/leasing framfor eie og økt bruk av forsikringer)- vrir privat bilhold over mot big-data-mining (sikkert gjennom "kreative" kontrakter som neppe leses)- gjør bilholdet mindre personlig og mindre følelsesladet. Bruk og kast-mentalitet. Mindre ansvarsfølelse.Det er så mye holdningsmessig galt i denne artikkelen at jeg blir kvalm. Det r kun særinger som velger elbil på grunn av miljø. Men hva er FUD her? Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 25. mai 2019 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2019 (endret) Moderatormelding Flere innlegg er fjernet grunnet OT og flamebait. Modereringen skal ikke diskuteres i tråden. Eventuelle tilbakemeldinger på moderering skal gjøres ved pm eller i tilbakemeldingskategorien. Endret 25. mai 2019 av Evil-Duck Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. mai 2019 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2019 (endret) Men hva er FUD her? Fear, Uncertainty and Doubt. Et uttrykk Microsoft konstruerte og brukte aktivt internt fra 90-tallet. Taktikken går i korte trekk ut på å skape tvil om f.eks konkurrenter for å fremme sine egne interesser. I kontekst av denne artikkelen sprer imove-eier Birkenfeldt FUD om teknologivalg. Hvor usikkert det er å eie en elbil, hvilken teknologi som kommer til å vinne fram, skape frykt om potensielt store verdifall osv. Denne FUD-en er åpenbart for egen vinning. Noen påstår dette er så billig. For å si det sånn, imove-investoren driver nok ikke veldedighet. Hadde det ikke lønt seg så ville de neppe drevet med det. Endret 25. mai 2019 av Simen1 4 Lenke til kommentar
Bengt Who Skrevet 25. mai 2019 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2019 (endret) Du kan forsikre deg mot skader så du slipper den "overraskende" regningen når du leverer tilbake en leaset bil. Det finnes flere som du kan levere en leaset bil til og få fikset alle småfeilene før du leverer den tilbake. Forsikring betyr at en betaler hva det koster i snitt. Da forsikrer en seg om at det blir en kostnad. Endret 25. mai 2019 av Bengt Who 2 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 25. mai 2019 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2019 Forsikring betyr at en betaler hva det koster i snitt. Da forsikrer en seg om at det blir en kostnad. Du leste hva jeg siterte ? 1 Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 25. mai 2019 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2019 Kunne aldri deltatt på noe leieprogram for bil. Når bilen er min egen eiendom tar jeg stor glede av å vedlikeholde, vaske, polere og holde den i fin stand. En bil man ikke er ansvarlig for hadde jeg ikke sett poenget med å holde i god stand. 3 Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 26. mai 2019 Rapporter Del Skrevet 26. mai 2019 Litt ironisk siden bilen jeg har nå er den første jeg er blitt skikkelig glad i men jeg tror dette er fremtiden. Da bestiller man hver kjøretur, og en selvkjørende bil kommer og kjører deg dit du vil. Lenke til kommentar
Eivind Helle Skrevet 26. mai 2019 Rapporter Del Skrevet 26. mai 2019 (endret) "– Men er leasing av elbil god butikk?– Det er smart for den som ikke vil binde masse penger. Du slipper å låne penger til å kjøpe bil. For den som har penger i banken og steller pent med bilen kan det være gunstigere å kjøpe en bil og selge den etter tre år - forutsatt at utviklingen og markedet ikke har gjort bilen uselgelig, sier Gundersen."Det finnes ikke biler som er uselgelige. Det er kun snakk om pris. Selger du billig nok er det alltid noen som kjøper.Avtalen det er snakk om her har en pris som avskriver bilen til null over ca. 5 år. Med normal bruk skal en bil holde mer enn 10 år. Så i praksis vil det alltid være mest lønnsomt å kjøpe om du planlegger å beholde bilen mer enn et par år.Ta e-golf som et eksempel. Der ligger månedsprisen på 5990 kroner. Det blir 215640 kroner for 3 år. Trekker man fra serviceutgifter og forsikring vil det gi avskrivning på rundt 200000 kroner om du kjøper en ny bil. Da kan du selge bilen for rundt 135000 kroner og likevel gå i null sammenlignet med å leie. Endret 26. mai 2019 av Eivind Helle 1 Lenke til kommentar
3FKY9EYR Skrevet 28. mai 2019 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2019 Jeg har gjort følgende (uvitenskapelige) observasjon: TIdligere var det ladekøer på vei mellom Bergen og Førde. De ser ut til å være mindre nå enn for to år siden. Har de som trengte å lade før nå byttet elbil slik at de nå (som jeg) ikke trenger å lade før du er fremme? Hvis så er tilfelle er det ikke behov for massiv utbygging av ladestasjoner for strekk opp til 250 km. Det har ikke blitt nevneverdig flere ladestasjoner. Lenke til kommentar
Kaam Skrevet 28. mai 2019 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2019 Jeg synes som Nito medlem det er skremmende at TU er så dårlig oppdatert på elbiler at de skriver det er gammel teknologi i elbilene som selges i dag. Du får elbiler stappet med ny teknologi levert omgående og også elbiler som i tillegg videreutvikles etter kjøpet. Er hensikten å skremme kunder fra å kjøpe elektrisk slik som motor journalister med knytninger til diesel bil produsenter gjør? Jeg har kjørt min nye elbil i 2 måneder og synes den er i en annen divisjon enn min 5 år gamle X1. Den har drivstoff kostnader på ca 10-15 % av min X1, er mye kvikkere, raskere og lettkjørt og med masse hjelpe og sikkerhets funksjoner. Elbilen hadde dessuten ca samme nypris som min X1 hadde som ny. Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 28. mai 2019 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2019 Elbiler kan vel bli litt som asbest er i dag. Plutselig kommer det ny teknologi som gjør dagens biler usalgbare og til et miljøproblem fordi ingen vil resirkulere dem uten god betaling. Forstår godt at folk ikke ønsker å eie dem men utnytte maksimalt fordelene de gir i bomringer og på ferjer. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå