Fredrikgudbrandsen Skrevet 24. mai 2019 Del Skrevet 24. mai 2019 (endret) Har en Audi A2 1.4 l bensin. Dynamo er kaputt og skal byttes, men i sammenheng med at dette ble oppdaget fikk jeg ikke startet bilen. Naturlig nok pga flatt batteri. Dette ble ladet, og sjeet av verksted, og funnet i orden. Bilen startet greit etter dette. Noe tid senere så ladet jeg batteriet på nytt for å kjøre bilen dit jeg kan få skrudd på den. Men da er den død. Alle lamper lyser når tenningen skrus på lys, stereo osv virker. Ingen feilkoder leses av, og lampe for startsperre slukker. Men det kommer ikke en eneste lyd når jeg vrir nøkkel i startposisjon. Noen gode tips om hvordan jeg kan feilsøke dette??? Evt noen som har vært borti dette tidligere?? Endret 24. mai 2019 av Fredrikgudbrandsen Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 24. mai 2019 Del Skrevet 24. mai 2019 Vanlig feil er at batteriet er ødelagt etter å ha vært kjørt flatt.Hvordan sjekket verkstedet batteriet? Hvis de bare målte spenningen med et multimeter så kan det fremdeles være ødelagt selv om det viser OK spenning. Ellers kan du sjekke om det er sikring på starterkretsen. Lenke til kommentar
Fredrikgudbrandsen Skrevet 24. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2019 Ble sjekket av et batteriverksted. Sjekket med både multimeter og med ett annet måleinstrument som viste startstrømm eller noe. Og alt ok Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 24. mai 2019 Del Skrevet 24. mai 2019 (endret) - Endret 24. mai 2019 av mobile999 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 24. mai 2019 Del Skrevet 24. mai 2019 Noe tid senere så ladet jeg batteriet på nytt for å kjøre bilen dit jeg kan få skrudd på den. Men da er den død. Hvis du kjørte bilen uten lading fra dynamo etter friskmeldingen fra verkstedet, så kan du ha ladet ut batteriet for mye og ødelagt det. Man kan ikke kjøre så langt uten lading fra dynamo. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå