Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

chello innfører 1gb limit


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da er det vel bare å binde seg i 2 år da, for NGT kan ikke pålegge nedlastings begrensninger når f.eks jeg har tegnet avtale med dem på 2 år det er kontraktsbrudd. Og dette med max grense osv HVA ER VITSEN.....Hele poenget med Bredbånd er at man skal kunne laste ned så mye man vil i litt større hastigheter. 1 gb pr mnd er såvidt en divx film i månden....HELT UHØRT, Begynner NGT med begrensningspiss så går jeg over til isdn og ser på ADSL som et testprosjekt som gikk til Hel**te

er vel bedre å sitte med isdn nesten da :p

Lenke til kommentar
Men 1 GB er nok om du leser vg.no ett par ganger i uken og sjekker litt mail. Men noe av paradokset her, er det at Telenor reklamerer med Nye Online ADSL med 1 GB i måneden, og på reklamen ser du enten teen jentene som vil se musikk video, far som vil se foppal kamp på nettet osv... Er villedende reklame for produktet da...

Det som er saken er at Telenors EGEN innholdsleverandør (iCanal) ER UTENOM 1GB grensen.

 

Og da blir det fort klart for alle de som lovlig kommer over 1 G at hensikten kanskje er like mye å lure kundene over til iCanal og vekk fra konkurrentene som å spare båndbredde.

 

Sitter du og ser på en stream med betalt video over iCanal så ser alt greit ut.. gjør du det samme hos konkurrentene så treffer du 1GB grensen og må kjøre på 64K resten av måneden.

Lenke til kommentar
råtent gjort..

hva skal du med adsl vist du ikke kan laste ned mer en 1 giga i måneden ?

surfe kan du gjøre med isdn!

Nei, det kan du ikke... Var litt slapp med å betale en regning til NGT og

ble satt ned til isdn-hastighet... Holdt på å :sleep:

 

Men det er ingen grunn til panikk... Det vil alltid finnes leverandører som vil ha penga våre.... også fra oss som krever å få laste ned ubegrenset....

Rett og rimelig at de som ikke har behov for å laste ned store filer slipper unna med en hundring eller to billigere vel??

Endret av Paddington
Lenke til kommentar

kan ikke chellos kunder kreve hva de har "bunded seg til" eller kreve "produktet de har kjøpt" (tjenesten?)?

 

atlså, om de blir "tvunget" til å si fra seg dette, for det er jo noe dritt, må vel chello dekke ekstra kostnadene de vil ha, da de gjerne nettop skaffet denne tjenesten.

 

 

Det er jo chello, som skal jo levere hva de har spesifisert. Det blir som en dårlig unskyldning at, men vi kan ikke fordi vi delte linja di med en annen også, for å få ekstra inntekter

 

da må de jo ikke dele båndbredden med flere kunder enn linjene kan takle, da de leverer hva tjenesten skal.....

 

elendig

 

 

håper NGT ikke selger sine tjenester til mer enn de kan forsyne med båndbredde....

(gjør de det? "sikkert")

Lenke til kommentar

Slapp litt av.... Det er jo ikke med en gang sagt det at chello skal sette begrensninger på alle produktene sine!

 

Produkte som skulle koste 259,- og ha 1GB grense er for og gjøre det så billig som mulig. Et produkt noen pansjonister i sine eldre dager har råd til å spandere på seg.... Får de surfa litt extra mye på nett får de tar natta :yes:

 

 

God jul :x-mas:

Lenke til kommentar
En annen kompis bruker nettet til å få filmene han sendte inn til fremkalling... da ryker det fort en GB...

 

Hvis du mener her at kompisen din uploada filmer til fremkalling, tar du feil. Det er er kun dl som går på GB grensa. (skyt meg hvis jeg tar feil) :p

Det går både på upload og download så vidt meg bekjent.

 

Og her snakket vi sende gammeldags film til en fremkaller og så plukke ned bildene fra web...

 

Ingen er perfekt, hvertfall ikke Telenor

 

God Jul :xmas:

Endret av Sozinho
Lenke til kommentar
Men 1 GB er nok om du leser vg.no ett par ganger i uken og sjekker litt mail. Men noe av paradokset her, er det at Telenor reklamerer med Nye Online ADSL med 1 GB i måneden, og på reklamen ser du enten teen jentene som vil se musikk video, far som vil se foppal kamp på nettet osv... Er villedende reklame for produktet da...

Det som er saken er at Telenors EGEN innholdsleverandør (iCanal) ER UTENOM 1GB grensen.

 

Og da blir det fort klart for alle de som lovlig kommer over 1 G at hensikten kanskje er like mye å lure kundene over til iCanal og vekk fra konkurrentene som å spare båndbredde.

 

Sitter du og ser på en stream med betalt video over iCanal så ser alt greit ut.. gjør du det samme hos konkurrentene så treffer du 1GB grensen og må kjøre på 64K resten av måneden.

Joda, helt greit...

 

Da får de som har Telenor med 1 GB i måneden og iCanal se så mye de vil uten å spise av 1 GB limiten sin. Men hvor i reklamen står dette ?

 

Far i huset bestiller ADSL fordi han har hatt litt store regninger, og har sikkert barn i huset som vil se musikk videoer, og mor i huset vil garantert se Hotel Caesar osv... (nå vet ikke jeg om den er under iCanal men la oss gå ut i fra at den ikke er det for å fremheve poenget mitt)

 

Telenor og iCanal er sikkert fin pakke om du du finner alt du vil ha der.. Men da burde de også reklamere med at "Du må bruke iCanal for å se på dette)

 

*sukk*

 

God Jul hvertfall :xmas:

Lenke til kommentar

GB limit? *grøss* glad jeg har NGT. Bare se på mitt forbruk av GB

 

 

DU Meter Monthly Report

Period (Month)        Download           Upload   Both Directions   
October 2003           3.48 GB          5.26 GB           8.73 GB   
November 2003         81.65 GB        106.11 GB         187.75 GB   
December 2003         29.42 GB         53.37 GB          82.80 GB   

 

Dette var bare den siste dagen i Oktober...

Lenke til kommentar
En annen kompis bruker nettet til å få filmene han sendte inn til fremkalling... da ryker det fort en GB...

 

Hvis du mener her at kompisen din uploada filmer til fremkalling, tar du feil. Det er er kun dl som går på GB grensa. (skyt meg hvis jeg tar feil) :p

Det går både på upload og download så vidt meg bekjent.

 

Og her snakket vi sende gammeldags film til en fremkaller og så plukke ned bildene fra web...

 

Ingen er perfekt, hvertfall ikke Telenor

 

God Jul :xmas:

Jeg har hatt det dritt abo. til telenor me 1gb, (brukt opp på 2 dager) jeg satt på isdn (64kbit) linje, men jeg hadde dobbel upload hele tiden (128kbit) kanskje de har glemt ut uploaden ? :p

 

jaja, ett fett, er "lykkelig" chello eier nå :laugh:

 

God jul alle sammen :xmas:

Lenke til kommentar
GB limit? *grøss* glad jeg har NGT. Bare se på mitt forbruk av GB

 

 

DU Meter Monthly Report

Period (Month)        Download           Upload   Both Directions   
October 2003           3.48 GB          5.26 GB           8.73 GB   
November 2003         81.65 GB        106.11 GB         187.75 GB   
December 2003         29.42 GB         53.37 GB          82.80 GB   

 

Dette var bare den siste dagen i Oktober...

De er nettopp pga slike forbruk at leverandører muligens i fremtiden vil bli nødt til å innføre begrensninger. Men "Time will show"

Lenke til kommentar

Grøss og gru.......

 

Håper ikke at Bluecom gjør det samme :scared:

Hvis de er så dumme og følger etter UPC, mister de meg som kunde.

 

Personlig tror jeg ikke Bluecom gjør noe slikt :yes:

Man vet jo aldri da :(

 

Og ja, det går endel GB hos meg......

 

Hilsen Zuul

Endret av Zuul
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...