nor50 Skrevet 24. mai 2019 Del Skrevet 24. mai 2019 Holder på med ny PC men vil ikke bruke en SATA på BD-brenneren. Er det plenty med USB 2 eller må/bør den ha USB 3 på den? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 24. mai 2019 Del Skrevet 24. mai 2019 Det er vel helt i grenseland hvis du skal tyne maks hastighet. https://kanguru.zendesk.com/hc/en-us/articles/228851587-CD-DVD-and-Blu-ray-Disc-Burning-Speeds Lenke til kommentar
vidor Skrevet 24. mai 2019 Del Skrevet 24. mai 2019 USB 2.0 var et svar på firewire som hadde 400 MBPS. Pga måten USB fungerer på satte de den til 480 for å oppnå rundt 400 MBPS i praksis for samme overføringshastighet. Dvs 50 MB/s på en god dag i medvind, så det burde holde. Har faktisk et disk-kabinett med begge deler så jeg kunne sammenlignet, men ser ut til at firewire-kabelen er borked. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 24. mai 2019 Del Skrevet 24. mai 2019 Har også vært i besittelse av et disk-kabinett med kombinert FW / USB2 for masse år siden og mener å huske at FW hadde marginalt bedre ytelse enn USB2 ved kopiering av filer. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 24. mai 2019 Del Skrevet 24. mai 2019 Høres riktig ut. USB 2.0 har en del overhead så firewire er mer effektiv normalt sett. For ordens skyld er det ikke realistisk å nå helt opp i 50 MB/s, men det burde bli mer enn nok til det bruket som er forespeilet så lenge maskinen fungerer normalt og du bruker en god port direkte (USB hub kan gjøre mye rart). USB 2.0 ble jo lansert i 2001, så maskinene som har det burde være kapable til å håndtere dataraten som er nødvendig. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 24. mai 2019 Del Skrevet 24. mai 2019 Jeg ville gått for SATA hvis du har tenkt å bruke den mye. Selv ripper jeg en del filmer, og de kjappeste leserne du får, er interne. Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 24. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2019 (endret) Jeg ville gått for SATA hvis du har tenkt å bruke den mye. Selv ripper jeg en del filmer, og de kjappeste leserne du får, er interne. Jeg bruker den stort sett til å brenne CD 5 ganger i året, så vil bare kople den opp på USB når den trengs. Har hatt BD-brenner siden det kom på markedet, men tror ikke jeg har brent en BD... (Jeg har kjøpt mange eksterne disker som jeg har tatt diskene ut av, og bruker da restene av dette for å kople brenneren opp via USB). Endret 24. mai 2019 av nor50 Lenke til kommentar
StyxTech Skrevet 25. mai 2019 Del Skrevet 25. mai 2019 Vil fungere, men vil være noe mer langsomt enn en intern brenner / leser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå