Gå til innhold

USB 2.0 nok for BD-brenner/leser?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

USB 2.0 var et svar på firewire som hadde 400 MBPS. Pga måten USB fungerer på satte de den til 480 for å oppnå rundt 400 MBPS i praksis for samme overføringshastighet. Dvs 50 MB/s på en god dag i medvind, så det burde holde.

Har faktisk et disk-kabinett med begge deler så jeg kunne sammenlignet, men ser ut til at firewire-kabelen er borked.

Lenke til kommentar

Høres riktig ut. USB 2.0 har en del overhead så firewire er mer effektiv normalt sett.

For ordens skyld er det ikke realistisk å nå helt opp i 50 MB/s, men det burde bli mer enn nok til det bruket som er forespeilet så lenge maskinen fungerer normalt og du bruker en god port direkte (USB hub kan gjøre mye rart). USB 2.0 ble jo lansert i 2001, så maskinene som har det burde være kapable til å håndtere dataraten som er nødvendig.

Lenke til kommentar

Jeg ville gått for SATA hvis du har tenkt å bruke den mye. Selv ripper jeg en del filmer, og de kjappeste leserne du får, er interne.

Jeg bruker den stort sett til å brenne CD 5 ganger i året, så vil bare kople den opp på USB når den trengs.

Har hatt BD-brenner siden det kom på markedet, men tror ikke jeg har brent en BD...

(Jeg har kjøpt mange eksterne disker som jeg har tatt diskene ut av, og bruker da restene av dette for å kople brenneren opp via USB).

Endret av nor50
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...