Gå til innhold

s-ata raid. floppy trøbbel.

spyfish

Anbefalte innlegg

Hei hei Har nettopp kjøpt meg 2 stk 80gb s-ata disker jeg skal kjøre i raid(striping) som systemdisk. Men har et stort problem.

Får å få installert xp på raid diskene må jg legge inn tredjeparts drivere fra floppy. Den nekter å hente de fra cd. Og floppy kontrolleren på hovedkortet har sagt forvel. Har prøvd alt, den nekter å lese floppy. Har gått igjennom bios tusen ganger, flasha til gamlere bios (det fikk jeg gjort med å brenne image av oppstartsdisk på en anna maskin, men den blir først registrert som a-stasjon etter at den har boota fra floppy imaget) Er heller ikke floppy stasjon som er defekt, har prøvd 3 stk + 1 som sto i en anna maskin som funket(både før og etter).

Jobber på et lite dataverksted i mjøndalen og vi har vært flere som har prøvd uten å lykkes.

Har tenkt på å prøve med usb diskettstasjon, men har en mistanke at den ikke vil funke som a-stasjon før etter windows er installert.

Får raid diskene opp å gå etter at jeg har installert xp på en vanlig ide disk og lagt inn drivera fra cd etterpå.

Men da er jo helle vitsen borte. Vil jo gjerne bruke de som systemdisk, ikke som ren lagring.

Har prøvd å lete på nett etter pci floppy kontroller, men kan ikke finne det.

Er det noen som har tips :dontgetit:

Hadde ikke lyst å bytte HK så kjapt (regner ikke med å få på garanti siden jg har moddet litt med masse kjøling limt fast med termisk lim)

Takker for alle tips

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...