:utakt Skrevet 23. mai 2019 Del Skrevet 23. mai 2019 Vet ikke om det heter sokkel egentlig, men det er en bred list mellom bunnen av kjøkkenskapene/skuffene og gulvet. Tror det er sokkel som er riktig begrep. Uansett - denne sokkelen er blitt skikkelig stygg med tiden. Den er hvit, av tre, fra IKEA (heh, sikkert lakkert sponplate som alt annet de leverer..). Jeg har prøvd å vaske med diverse såper og rengjøringsmidler, men ingenting biter på. Akkurat som om flekkene har gått i ett med overflaten.. når jeg skraper over med neglen er det ingen motstand what so ever. Er det noe håp om å få dette reint igjen? Hva kan jeg bruke? Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 23. mai 2019 Del Skrevet 23. mai 2019 Er det aktuelt å pusse ned og male sokkelen,evt. bytte den ut?Tror ikke det koster allverden å kjøpe ny hos IKEA viss det er aktuelt da.Hva slags midler har du prøvd?Prøvd f.eks grønnsåpe og skrubb? Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 23. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2019 Jeg har prøvd ulike kjøkkensprayer fra Jif og tilsvarende. Prøvde vel Klorin en gang også i håp om å bleke skiten ? Har ikke testet grønnsåpe nei, kanskje det er neste prosjekt. Pusse og male, tja, kanskje det er lettest egentlig. Kjøpe nytt blir litt pes, det må kappes og herjes og jeg har egentlig ikke utstyr til sånt. Lenke til kommentar
0laf Skrevet 23. mai 2019 Del Skrevet 23. mai 2019 (endret) Dersom kjøkkenet er noen år gammelt, så har vel Ikea kommet med nye modeller med mye lavere sokkel, samt muligens også litt andre farger. Det er et spor på baksiden av sokkellisten hvor det tres inn små plastikkholdere som kneppes fast i bena, så det er ikke bare å benytte vanlige hylleplater heller, med mindre man kan frese nye spor eller endre innfestningen. Har hørt at en del eddik med to deler varmt vann, og en dash med bakepulver skal funke for å vaske melamin, som er det platene er belagt med. Det er mulig hydrogenperoksid fungerer også, samme produktet som benyttes i hårbleking, men har ikke prøvd det heller? Endret 23. mai 2019 av 0laf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå